Опубліковано 24.12.2021
Ключові слова
- міф,
- міфологія,
- міфологічна картина світу,
- неоміфологія,
- культура
- світогляд ...Більше
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті аналізуються питання становлення образу світу і вплив на цей процес індивідуальних особливостей сприйняття.
Проблема формування цілісної картини світу особистості є гострою на сучасному етапі розвитку освіти, особливо це пов’язано із реалізацією ідей Нової української школи. У статті розкрито методологічні засади формування цілісної картини світу, характеристика понять «міф», «міфологічна картина світу», визначено їх суть як сукупність узагальнених уявлень особистості про міфологію, суспільство, світ загалом та своє місце і призначення у ньому.
Модернізація системи освіти України спрямована на активне формування цілісної картини світу особистості, особливо дитячої. З народження дитина сприймає світ цілісно, таким як він є, і коли раніше у початковій школі відбувалося чітке розгалуження на предмети, у дитини руйнувалася цілісна картина світу. Дитині було важко знайти взаємозв’язки як між навчальними предметами у школі, так і у довкіллі, суспільстві та світі загалом. Концепція нової української школи ставить своїм першочерговим завданням забезпечити розвиток світогляду маленької особистості, тобто продовжити формувати цілісну картину світу, не порушуючи природне світосприйняття. У Концепції нової української школи наголошено на необхідності формування ряду компетентностей у школярів, основою яких є цілісна картина світу, де інформація постійно впорядковуються, доповнюються, змінюється та трансформується у цілісну систему. Саме тому питання формування цілісної картини світу сьогодні є надзвичайно актуальним.
Автор визначає вагому роль світоглядних підвалин у формуванні ціннісної картини світу особистості того чи іншого історичного часу. Міфологічні світоглядні цінності можуть стати конструктивним елементом подолання кризових явищ глобалізації, повернути до духовних витоків та дати гідну відповідь викликам сучасної цивілізації. У статті розкрито питання становлення образу світу і вплив міфологічного світогляду на його формування.
Завантаження
Посилання
- Bogomolov, A. & Oyzerman, T. (1983). Osnovy teorii istoriko-filosoficheskikh protcessov (in Russian)
- Gadamer, G.-G. (1991). Aktualnost prekrasnogo (in Russian)
- Gulyga, A. V. (1990). Filosofiia v poiskakh smysla zhizni. Dialog. № 12. p.96 (in Russian)
- Konarskii, A.S. (1982). Dialektika esteticheskogo protcessa: genezis chuvstvennoi kultury. (in Russian)
- Leontev, A. N. (1972). Problemy razvitiia psikhiki (in Russian)
- Losev, A. F. (1989). Dukh smelosti (in Russian)
- Piazhe, I. (1970). Teoriia Piazhe. V knige R. Massena (red.), Rukovodstve Karmaikla po psikhologii. (Vol. 1) (3rd ed.). New York: Wiley (in English)
- Shcherban, P. M. (1992). Pedagogika chuvstv (in Russian)
- Shinkaruk, V. I., Ukraintcev, B. S. & Abdildin, G. M. (1981). I drugie. Mirovozzrencheskoe soderzhanie kategorii i zakonomernostei materialisticheskoi dialektiki (in Russian)
- Zazdranov, A. P. (1993). Dialektika praktiki i mirovozzreniia v istoricheskom protcesse. Kharkov (in Russian)