№ 33 (2024)
Статті

СПОСОБИ УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

Надія Бібік
Інститут педагогіки НАПН України
Біографія

Опубліковано 31.12.2024

Ключові слова

  • педагогічне управління,
  • пізнавальна діяльність,
  • молодший школяр,
  • освітнє партнерство

Як цитувати

Бібік , Н. . (2024). СПОСОБИ УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ. Проблеми сучасного підручника, (33), 23–34. https://doi.org/10.32405/2411-1309-2024-33-23-34

Анотація

Стаття присвячена висвітленню проблеми педагогічного управління в шкільній освіті як системного явища в аспекті характеристик структурних елементів, а також функцій учасників управління. Визначено види педагогічного управління: адміністративне, демократичне, бюрократичне, розкрито їх особливості щодо регламентації діяльності, створення умов для залучення виконавців, їхньої взаємодії. Установлено дискусійність питань щодо дидактично обґрунтованого розподілу функцій між учителем і учнями з метою досягнення мети навчання. Окреслено різні підходи до організації навчально-пізнавальної діяльності молодших школярів. Конкретизовано зміст прямого і непрямого способів управління, охарактеризовано розвиток пізнавальної діяльності молодших школярів як об’єкта педагогічного управління.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

  1. Бех, І. Д. (2008). Виховання особистості. Київ: Либідь.
  2. Бібік, Н. М. (2023). Гра в навчанні молодших школярів. Український педагогічний журнал, 3, 197‒204.
  3. Бондар, В. І. (2000). Теорія і технологія управління процесом навчання в школі. Київ: ФАДА, ЛТД.
  4. Гейзинг, Й. (1994). Досвід визначення ігрового елемента культури. Київ: Основи.
  5. Калініна, Л. М. (2021). Управління та громадське самоврядування закладу загальної середньої освіти. У Енциклопедія освіти, 2-ге вид., допов. та перероблене, 267‒269.
  6. Машбиць, Ю. І. (2007). Динамічний розподіл функцій управління учбовою діяльністю між учителями та учнями й психологічний механізм навчання. Педагогічна і психологічна науки в Україні. Збірник наукових праць до 15-річчя АПН України. Т. 3. Київ: Педагогічна думка.
  7. Онопрієнко, О. В. (2020). Інструментарій оцінювання результатів компетентнісно орієнтованого навчання молодших школярів. Київ: КОНВІ ПРИНТ.
  8. Павлова, Т. С. (2023). Рефлексивна позиція вчителя як чинник результативності досліджень навчальних досягнень молодших школярів. Проблеми сучасного підручника, 31, 141–153.
  9. Пометун, О. І. (2021). Громадянські та соціальні компетентності. У Енциклопедія освіти, 2-ге вид., допов. та перероблене, 172–175.
  10. Савченко, О. Я. (2013). Дидактика початкової освіти: підручник для вищих навчальних закладів. Київ: Грамота.
  11. Топузов, О. (ред.). (2023). Діагностика та механізм подолання втрат у навчанні молодших школярів. Методичні рекомендації. Київ: Інститут педагогіки НАПН України.
  12. Топузов, О. М. (2021). Освітнє партнерство в системі загальної середньої освіти. Київ: Педагогічна думка.
  13. Шинкарук, В. І. (ред.). (2002). Філософський енциклопедичний словник. Київ: Абрис.
  14. Bekh, I. D. (2008). Vykhovannia osobystosti. Kyiv: Lybid. (in Ukrainian).
  15. Bibik, N. M. (2023). Hra v navchanni molodshykh shkoliariv. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, 3, 197‒204. (in Ukrainian).
  16. Bondar, V. I. (2000). Teoriia i tekhnolohiia upravlinnia protsesom navchannia v shkoli. Kyiv: FADA, LTD. (in Ukrainian).
  17. Heizynh, Y. (1994). Dosvid vyznachennia ihrovoho elementa kultury. Kyiv: Osnovy. (in Ukrainian).
  18. Kalinina, L. M. (2021). Upravlinnia ta hromadske samovriaduvannia zakladu zahalnoi serednoi osvity. In Entsyklopediia osvity, 2-he vyd., dopov. ta pereroblene, 267‒269. (in Ukrainian).
  19. Mashbyts, Yu. I. (2007). Dynamichnyi rozpodil funktsii upravlinnia uchbovoiu diialnistiu mizh uchyteliamy ta uchniamy y psykholohichnyi mekhanizm navchannia. Pedahohichna i psykholohichna nauky v Ukraini. Zbirnyk naukovykh prats do 15-richchia APN Ukrainy. T. 3. Kyiv: Pedahohichna dumka. (in Ukrainian).
  20. Onopriienko, O. V. (2020). Instrumentarii otsiniuvannia rezultativ kompetentnisno oriientovanoho navchannia molodshykh shkoliariv. Kyiv: KONVI PRYNT. (in Ukrainian).
  21. Pavlova, T. S. (2023). Refleksyvna pozytsiia vchytelia yak chynnyk rezultatyvnosti doslidzhen navchalnykh dosiahnen molodshykh shkoliariv. Problemy suchasnoho pidruchnyka, 31, 141–153. (in Ukrainian).
  22. Pometun, O. I. (2021). Hromadianski ta sotsialni kompetentnosti. In Entsyklopediia osvity, 2-he vyd., dopov. ta pereroblene, 172–175. (in Ukrainian).
  23. Savchenko, O. Ya. (2013). Dydaktyka pochatkovoi osvity: pidruchnyk dlia vyshchykh navchalnykh zakladiv. Kyiv: Hramota. (in Ukrainian).
  24. Shynkaruk, V. I. (ed.). (2002). Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk. Kyiv: Abrys. (in Ukrainian).
  25. Topuzov, O. (ed.). (2023). Diahnostyka ta mekhanizm podolannia vtrat u navchanni molodshykh shkoliariv. Metodychni rekomendatsii. Kyiv: Instytut pedahohiky NAPN Ukrainy. (in Ukrainian).
  26. Topuzov, O. M. (2021). Osvitnie partnerstvo v systemi zahalnoi serednoi osvity. Kyiv: Pedahohichna dumka. (in Ukrainian).