Опубліковано 31.12.2024
Ключові слова
- педагогічне управління,
- пізнавальна діяльність,
- молодший школяр,
- освітнє партнерство
Як цитувати
Авторське право (c) 2024 Надія Бібік
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
Стаття присвячена висвітленню проблеми педагогічного управління в шкільній освіті як системного явища в аспекті характеристик структурних елементів, а також функцій учасників управління. Визначено види педагогічного управління: адміністративне, демократичне, бюрократичне, розкрито їх особливості щодо регламентації діяльності, створення умов для залучення виконавців, їхньої взаємодії. Установлено дискусійність питань щодо дидактично обґрунтованого розподілу функцій між учителем і учнями з метою досягнення мети навчання. Окреслено різні підходи до організації навчально-пізнавальної діяльності молодших школярів. Конкретизовано зміст прямого і непрямого способів управління, охарактеризовано розвиток пізнавальної діяльності молодших школярів як об’єкта педагогічного управління.
Завантаження
Посилання
- Бех, І. Д. (2008). Виховання особистості. Київ: Либідь.
- Бібік, Н. М. (2023). Гра в навчанні молодших школярів. Український педагогічний журнал, 3, 197‒204.
- Бондар, В. І. (2000). Теорія і технологія управління процесом навчання в школі. Київ: ФАДА, ЛТД.
- Гейзинг, Й. (1994). Досвід визначення ігрового елемента культури. Київ: Основи.
- Калініна, Л. М. (2021). Управління та громадське самоврядування закладу загальної середньої освіти. У Енциклопедія освіти, 2-ге вид., допов. та перероблене, 267‒269.
- Машбиць, Ю. І. (2007). Динамічний розподіл функцій управління учбовою діяльністю між учителями та учнями й психологічний механізм навчання. Педагогічна і психологічна науки в Україні. Збірник наукових праць до 15-річчя АПН України. Т. 3. Київ: Педагогічна думка.
- Онопрієнко, О. В. (2020). Інструментарій оцінювання результатів компетентнісно орієнтованого навчання молодших школярів. Київ: КОНВІ ПРИНТ.
- Павлова, Т. С. (2023). Рефлексивна позиція вчителя як чинник результативності досліджень навчальних досягнень молодших школярів. Проблеми сучасного підручника, 31, 141–153.
- Пометун, О. І. (2021). Громадянські та соціальні компетентності. У Енциклопедія освіти, 2-ге вид., допов. та перероблене, 172–175.
- Савченко, О. Я. (2013). Дидактика початкової освіти: підручник для вищих навчальних закладів. Київ: Грамота.
- Топузов, О. (ред.). (2023). Діагностика та механізм подолання втрат у навчанні молодших школярів. Методичні рекомендації. Київ: Інститут педагогіки НАПН України.
- Топузов, О. М. (2021). Освітнє партнерство в системі загальної середньої освіти. Київ: Педагогічна думка.
- Шинкарук, В. І. (ред.). (2002). Філософський енциклопедичний словник. Київ: Абрис.
- Bekh, I. D. (2008). Vykhovannia osobystosti. Kyiv: Lybid. (in Ukrainian).
- Bibik, N. M. (2023). Hra v navchanni molodshykh shkoliariv. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, 3, 197‒204. (in Ukrainian).
- Bondar, V. I. (2000). Teoriia i tekhnolohiia upravlinnia protsesom navchannia v shkoli. Kyiv: FADA, LTD. (in Ukrainian).
- Heizynh, Y. (1994). Dosvid vyznachennia ihrovoho elementa kultury. Kyiv: Osnovy. (in Ukrainian).
- Kalinina, L. M. (2021). Upravlinnia ta hromadske samovriaduvannia zakladu zahalnoi serednoi osvity. In Entsyklopediia osvity, 2-he vyd., dopov. ta pereroblene, 267‒269. (in Ukrainian).
- Mashbyts, Yu. I. (2007). Dynamichnyi rozpodil funktsii upravlinnia uchbovoiu diialnistiu mizh uchyteliamy ta uchniamy y psykholohichnyi mekhanizm navchannia. Pedahohichna i psykholohichna nauky v Ukraini. Zbirnyk naukovykh prats do 15-richchia APN Ukrainy. T. 3. Kyiv: Pedahohichna dumka. (in Ukrainian).
- Onopriienko, O. V. (2020). Instrumentarii otsiniuvannia rezultativ kompetentnisno oriientovanoho navchannia molodshykh shkoliariv. Kyiv: KONVI PRYNT. (in Ukrainian).
- Pavlova, T. S. (2023). Refleksyvna pozytsiia vchytelia yak chynnyk rezultatyvnosti doslidzhen navchalnykh dosiahnen molodshykh shkoliariv. Problemy suchasnoho pidruchnyka, 31, 141–153. (in Ukrainian).
- Pometun, O. I. (2021). Hromadianski ta sotsialni kompetentnosti. In Entsyklopediia osvity, 2-he vyd., dopov. ta pereroblene, 172–175. (in Ukrainian).
- Savchenko, O. Ya. (2013). Dydaktyka pochatkovoi osvity: pidruchnyk dlia vyshchykh navchalnykh zakladiv. Kyiv: Hramota. (in Ukrainian).
- Shynkaruk, V. I. (ed.). (2002). Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk. Kyiv: Abrys. (in Ukrainian).
- Topuzov, O. (ed.). (2023). Diahnostyka ta mekhanizm podolannia vtrat u navchanni molodshykh shkoliariv. Metodychni rekomendatsii. Kyiv: Instytut pedahohiky NAPN Ukrainy. (in Ukrainian).
- Topuzov, O. M. (2021). Osvitnie partnerstvo v systemi zahalnoi serednoi osvity. Kyiv: Pedahohichna dumka. (in Ukrainian).