№ 27 (2021)
Статті

ПРОПЕДЕВТИКА ВИВЧЕННЯ ПРОГРАМУВАННЯ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ ЗА ПІДРУЧНИКАМИ ІНФОРМАТИКИ ОСВІТНЬОЇ ТЕХНОЛОГІЇ «РОСТОК»

Тамара Пушкарьова
Інститут модернізації змісту освіти
Біографія
Ольга Рибалко
Прилуцький гуманітарно-педагогічний коледж імені Івана Франка
Біографія

Опубліковано 24.12.2021

Ключові слова

  • інформатика,
  • алгоритм,
  • види алгоритмів,
  • мова програмування

Як цитувати

Пушкарьова, Т., & Рибалко, О. (2021). ПРОПЕДЕВТИКА ВИВЧЕННЯ ПРОГРАМУВАННЯ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ ЗА ПІДРУЧНИКАМИ ІНФОРМАТИКИ ОСВІТНЬОЇ ТЕХНОЛОГІЇ «РОСТОК». Проблеми сучасного підручника, (27), 223–232. https://doi.org/10.32405/2411-1309-2021-27-223-232

Анотація

Автори статті є авторами підручників «Інформатика» освітньої технології «Росток». У статті автори описують можливість вивчення в початкових класах ще однієї мови програмування, крім Scratch. Але для того, щоб навчитися добре програмувати, потрібно вміти швидко набирати текст англійською мовою, знати види алгоритмів і вміти їх складати.
За програмою освітньої технології «Росток» вивчення навчальної дисципліни «Інформатика» розпочинається з першого класу. Автори статті вважають, що учнів з першого класу потрібно вчити набирати літери на клавіатурі, обома руками і відповідними пальчиками. Весь процес повинен бути під контролем учителя. У процесі вивчення навчальної дисципліни «Інформатика» учні весь час набирають текст в різних текстових редакторах, причому, українською та англійською мовами.
Значна увага приділяється вивченню теми «Алгоритми». Учні вивчають способи записів алгоритмів та їх види. Окрім того молодші школярі до кінця 3 класу вміють працювати в середовищах Minecraft та Scratch. У 4 класі автори планують вивчити з учнями ще одну мову програмування, яка дасть можливість молодшим школярам відчути себе справжніми програмістами.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

  1. Debabi, W., Bensebaa, T. (2016). Using Serious Game to Enhance Learning and Teaching Algorithmic. Journal of e-­Learning and Knowledge Society. 12(2),127‒140. DOI: 10.20368/1971–8829/1125
  2. Андрієвська, В. (2018). Етапи впровадження ІКТ в освітній процес початкової школи. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (7), 38–49. https://doi.org/10.31865/2414–9292.7.2018.140580
  3. Балабас, А., Наумук, І. (2017). Використання програмного середовища Scratch як пропедевтика до програмування. Інформаційні технології в освіті та науці. 1 (9), 10–13. URL: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/2782/.
  4. Вдовенко, В. В. (2017). Формування алгоритмічного мислення молодших школярів на уроках інформатики. Серія: Проблеми методики фізико-­математичної освіти. Науковi записки технологічної освіти. 11 (ІV), 23‒26.
  5. Жигайло, О., Друзь, О. (2014). Педагогічні основи використання інформаційних технологій у початковій школі. Актуальні питання гуманітарних наук. 10, 209‒213.
  6. Пушкарьова, Т. О. (2020). Ключові ідеї педагогічної технології «Росток» в контексті Нової української школи. Директор школи, ліцею, гімназії. 1(21), 91‒95.
  7. Пушкарьова, Т. О. & Рибалко, О. О. (2017). Засоби створення електронних освітніх ресурсів для початкової школи. Фізико-­математична освіта. 4(14), 271‒275.
  8. Рибалко, О. А. (2015). Изучение темы «Алгоритмы с помощью приобретённых знаний по математике». ScienceRise. № 2/1(7), 67‒72. DOI: 10.15587/2313–8416.2015.37399
  9. Смирнова, М.А., Самойлова, И.А., Тынбаева, Г.C. (2019). О внедрении инновационных стратегий преподавания дисциплины «Информационные и коммуникационные технологии». Вестник Карагандинского университета. 2 (94), 59‒65.
  10. Стрілецька, Н. М. (2018). Формування логічних умінь молодших школярів у початковому курсі інформатики. Комп’ютер у школі та сім’ї. 1(145), 11‒20.
  11. Debabi, W., Bensebaa, T. (2016). Using Serious Game to Enhance Learning and Teaching Algorithmic. Journal of e-­Learning and Knowledge Society. 12(2),127‒140. DOI: 10.20368/1971–8829/1125 (in Ukrainain).
  12. Andriievska, V. (2018). Etapy vprovadzhennia IKT v osvitnii protses pochatkovoi shkoly. Profesionalizm pedahoha: teoretychni y metodychni aspekty, (7), 38–49. https://doi.org/10.31865/2414–9292.7.2018.140580 (in Ukrainain).
  13. Balabas, A., Naumuk, I. (2017). Vykorystannia prohramnoho seredovyshcha Scratch yak propedevtyka do prohramuvannia. Informatsiini tekhnolohii v osviti ta nautsi. 1 (9), 10–13. URL: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/2782/ (in Ukrainain).
  14. Vdovenko, V. V. (2017). Formuvannia alhorytmichnoho myslennia molodshykh shkoliariv na urokakh informatyky. Seriia: Problemy metodyky fizyko-­matematychnoi osvity. Naukovi zapysky tekhnolohichnoi osvity. 11 (IV), 23‒26 (in Ukrainain).
  15. Zhyhailo, O., Druz, O. (2014). Pedahohichni osnovy vykorystannia informatsiinykh tekhnolohii u pochatkovii shkoli. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk. 10, 209‒213 (in Ukrainain).
  16. Pushkarova, T. O. (2020). Kliuchovi idei pedahohichnoi tekhnolohii «Rostok» v konteksti Novoi ukrainskoi shkoly. Dyrektor shkoly, litseiu, himnazii. 1(21), 91‒95 (in Ukrainain).
  17. Pushkarova, T. O. & Rybalko, O. O. (2017). Zasoby stvorennia elektronnykh osvitnikh resursiv dlia pochatkovoi shkoly. Fizyko-­matematychna osvita. 4(14), 271‒275 (in Ukrainain).
  18. Ribalko, O. A. (2015). Izuchenie temy «Algoritmy s pomoshch’yu priobretyonnyh znanij po matematike». ScienceRise. № 2/1(7), 67‒72. DOI: 10.15587/2313–8416.2015.37399 (in Russian).
  19. Smirnova, M.A., Samojlova, I.A., Tynbaeva, G.C. (2019). O vnedrenii innovacionnyh strategij prepodavaniya discipliny «Informacionnye i kommunikacionnye tekhnologii». Vestnik Karagandinskogo universiteta. 2 (94), 59‒65 (in Russian).
  20. Striletska, N. M. (2018). Formuvannia lohichnykh umin molodshykh shkoliariv u pochatkovomu kursi informatyky. Kompiuter u shkoli ta simi. 1(145), 11‒20 (in Ukrainain).