ПРОПЕДЕВТИКА ВИВЧЕННЯ ПРОГРАМУВАННЯ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ ЗА ПІДРУЧНИКАМИ ІНФОРМАТИКИ ОСВІТНЬОЇ ТЕХНОЛОГІЇ «РОСТОК»
Опубліковано 24.12.2021
Ключові слова
- інформатика,
- алгоритм,
- види алгоритмів,
- мова програмування
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
Автори статті є авторами підручників «Інформатика» освітньої технології «Росток». У статті автори описують можливість вивчення в початкових класах ще однієї мови програмування, крім Scratch. Але для того, щоб навчитися добре програмувати, потрібно вміти швидко набирати текст англійською мовою, знати види алгоритмів і вміти їх складати.
За програмою освітньої технології «Росток» вивчення навчальної дисципліни «Інформатика» розпочинається з першого класу. Автори статті вважають, що учнів з першого класу потрібно вчити набирати літери на клавіатурі, обома руками і відповідними пальчиками. Весь процес повинен бути під контролем учителя. У процесі вивчення навчальної дисципліни «Інформатика» учні весь час набирають текст в різних текстових редакторах, причому, українською та англійською мовами.
Значна увага приділяється вивченню теми «Алгоритми». Учні вивчають способи записів алгоритмів та їх види. Окрім того молодші школярі до кінця 3 класу вміють працювати в середовищах Minecraft та Scratch. У 4 класі автори планують вивчити з учнями ще одну мову програмування, яка дасть можливість молодшим школярам відчути себе справжніми програмістами.
Завантаження
Посилання
- Debabi, W., Bensebaa, T. (2016). Using Serious Game to Enhance Learning and Teaching Algorithmic. Journal of e-Learning and Knowledge Society. 12(2),127‒140. DOI: 10.20368/1971–8829/1125
- Андрієвська, В. (2018). Етапи впровадження ІКТ в освітній процес початкової школи. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (7), 38–49. https://doi.org/10.31865/2414–9292.7.2018.140580
- Балабас, А., Наумук, І. (2017). Використання програмного середовища Scratch як пропедевтика до програмування. Інформаційні технології в освіті та науці. 1 (9), 10–13. URL: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/2782/.
- Вдовенко, В. В. (2017). Формування алгоритмічного мислення молодших школярів на уроках інформатики. Серія: Проблеми методики фізико-математичної освіти. Науковi записки технологічної освіти. 11 (ІV), 23‒26.
- Жигайло, О., Друзь, О. (2014). Педагогічні основи використання інформаційних технологій у початковій школі. Актуальні питання гуманітарних наук. 10, 209‒213.
- Пушкарьова, Т. О. (2020). Ключові ідеї педагогічної технології «Росток» в контексті Нової української школи. Директор школи, ліцею, гімназії. 1(21), 91‒95.
- Пушкарьова, Т. О. & Рибалко, О. О. (2017). Засоби створення електронних освітніх ресурсів для початкової школи. Фізико-математична освіта. 4(14), 271‒275.
- Рибалко, О. А. (2015). Изучение темы «Алгоритмы с помощью приобретённых знаний по математике». ScienceRise. № 2/1(7), 67‒72. DOI: 10.15587/2313–8416.2015.37399
- Смирнова, М.А., Самойлова, И.А., Тынбаева, Г.C. (2019). О внедрении инновационных стратегий преподавания дисциплины «Информационные и коммуникационные технологии». Вестник Карагандинского университета. 2 (94), 59‒65.
- Стрілецька, Н. М. (2018). Формування логічних умінь молодших школярів у початковому курсі інформатики. Комп’ютер у школі та сім’ї. 1(145), 11‒20.
- Debabi, W., Bensebaa, T. (2016). Using Serious Game to Enhance Learning and Teaching Algorithmic. Journal of e-Learning and Knowledge Society. 12(2),127‒140. DOI: 10.20368/1971–8829/1125 (in Ukrainain).
- Andriievska, V. (2018). Etapy vprovadzhennia IKT v osvitnii protses pochatkovoi shkoly. Profesionalizm pedahoha: teoretychni y metodychni aspekty, (7), 38–49. https://doi.org/10.31865/2414–9292.7.2018.140580 (in Ukrainain).
- Balabas, A., Naumuk, I. (2017). Vykorystannia prohramnoho seredovyshcha Scratch yak propedevtyka do prohramuvannia. Informatsiini tekhnolohii v osviti ta nautsi. 1 (9), 10–13. URL: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/2782/ (in Ukrainain).
- Vdovenko, V. V. (2017). Formuvannia alhorytmichnoho myslennia molodshykh shkoliariv na urokakh informatyky. Seriia: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi osvity. Naukovi zapysky tekhnolohichnoi osvity. 11 (IV), 23‒26 (in Ukrainain).
- Zhyhailo, O., Druz, O. (2014). Pedahohichni osnovy vykorystannia informatsiinykh tekhnolohii u pochatkovii shkoli. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk. 10, 209‒213 (in Ukrainain).
- Pushkarova, T. O. (2020). Kliuchovi idei pedahohichnoi tekhnolohii «Rostok» v konteksti Novoi ukrainskoi shkoly. Dyrektor shkoly, litseiu, himnazii. 1(21), 91‒95 (in Ukrainain).
- Pushkarova, T. O. & Rybalko, O. O. (2017). Zasoby stvorennia elektronnykh osvitnikh resursiv dlia pochatkovoi shkoly. Fizyko-matematychna osvita. 4(14), 271‒275 (in Ukrainain).
- Ribalko, O. A. (2015). Izuchenie temy «Algoritmy s pomoshch’yu priobretyonnyh znanij po matematike». ScienceRise. № 2/1(7), 67‒72. DOI: 10.15587/2313–8416.2015.37399 (in Russian).
- Smirnova, M.A., Samojlova, I.A., Tynbaeva, G.C. (2019). O vnedrenii innovacionnyh strategij prepodavaniya discipliny «Informacionnye i kommunikacionnye tekhnologii». Vestnik Karagandinskogo universiteta. 2 (94), 59‒65 (in Russian).
- Striletska, N. M. (2018). Formuvannia lohichnykh umin molodshykh shkoliariv u pochatkovomu kursi informatyky. Kompiuter u shkoli ta simi. 1(145), 11‒20 (in Ukrainain).