№ 27 (2021)
Статті

ДЕЯКІ СИСТЕМНО-МЕТОДИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ УКЛАДАННЯ МОДУЛЬНО-ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАЛЬНОГО ПІДРУЧНИКА

Тамара Пушкарьова
Інститут модернізації змісту освіти
Біографія

Опубліковано 24.12.2021

Ключові слова

  • модульно-­інтегрований навчальний підручник,
  • функція,
  • еластичність,
  • структура,
  • зміст,
  • адаптивність
  • ...Більше
    Менше

Як цитувати

Пушкарьова, Т. (2021). ДЕЯКІ СИСТЕМНО-МЕТОДИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ УКЛАДАННЯ МОДУЛЬНО-ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАЛЬНОГО ПІДРУЧНИКА. Проблеми сучасного підручника, (27), 233–245. https://doi.org/10.32405/2411-1309-2021-27-233-245

Анотація

У статті вивчено системно-­методичні особливості укладання модульно-­інтегрованого навчального підручника в контексті адаптивної еластичності його окремих модулів за впливу парадигмальних змін у холістичній організації сучасної освітньої системи. Надано уточнення логічних понять «структурна еластичність», «змістовна еластичність», «технологічна еластичність» та наведені роз’яснення щодо їх функціональної ваги у забезпеченні адаптивної еластичності модульно-­інтегрованого підручника як нагального запиту, що відображує стрімкий розвиток технологічного суспільства XXI століття. Сфокусовано думку на необхідності переорієнтації підручника з виняткового носія інформації на засіб розвитку в особистості креативного хисту та творчої активності, як найважливіших суб’єктних якостей сьогочасся.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

  1. Нова українська школа.(2016). Концептуальні засади реформування середньої школи. 4‒16. https://mon.gov.ua/storage/media/zagalna20serednya/nova-ukrainska-­shkola-compressed.pdf.
  2. Закон України «Про освіту». (2017). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145–19#Text.
  3. Пометун О.І., Гупан, Н.І. (2014). Проектування шкільного підручника: вимоги і проблеми. Проблеми сучасного підручника. 14, 564‒873.
  4. Топузов, О.М. (2014). Дидактична прогностика в контексті теоретико-­методичного забезпечення створення сучасного підручника. Проблеми сучасного підручника. 14, 12‒20.
  5. Трубачева, С.Е. (2015). Шкільний підручник у компетентнісно зорієнтованому освітньому середовищі. Проблеми сучасного підручника. 15, Ч. 2, 300‒307.
  6. Фурман, А.В. (2010). Модульно-­розвивальний підручник як інструмент ефективної взаємодії. Психологія і суспільство.1, 171‒182.
  7. Огнев’юк, В.О., Фурман, А.В. (1995). Принцип модульності в історії освіти. Київ.
  8. Кодлюк, Я.П. (2014). Концептуальні основи побудови підручника для початкової школи. Проблеми сучасного підручника. 14, 284‒292.
  9. Державна національна програма «Україна. Освіта XXI століття. (1993). Освіта. Всеукраїнський громадсько-­політичний тижневик, 44.
  10. Державна національна програма «Україна. Освіта XXI століття. (1993). Освіта. Всеукраїнський громадсько-­політичний тижневик, 45.
  11. Державна національна програма «Україна. Освіта XXI століття. (1993). Освіта. Всеукраїнський громадсько-­політичний тижневик, 46.
  12. Мельничук, О.С. (ред.) (1985). Словник іншомовних слів. Київ. АН УРСР.
  13. Клепко, В.Ю., Голець, В.Л. (2009). Використання еластичності в економічному аналізі. Вища математика в прикладах і задачах. Київ, Україна.
  14. Nova ukrainska shkola.(2016). Kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly. 4‒16. https://mon.gov.ua/storage/media/zagalna20serednya/nova-ukrainska-­shkola-compressed.pdf (in Ukrainian).
  15. Zakon Ukrainy «Pro osvitu». (2017). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145–19#Text (in Ukrainian).
  16. Pometun O.I., Hupan, N.I. (2014). Proektuvannia shkilnoho pidruchnyka: vymohy i problemy. Problemy suchasnoho pidruchnyka. 14, 564‒873 (in Ukrainian).
  17. Topuzov, O.M. (2014). Dydaktychna prohnostyka v konteksti teoretyko-­metodychnoho zabezpechennia stvorennia suchasnoho pidruchnyka. Problemy suchasnoho pidruchnyka. 14, 12‒20 (in Ukrainian).
  18. Trubacheva, S.E. (2015). Shkilnyi pidruchnyk u kompetentnisno zoriientovanomu osvitnomu seredovyshchi. Problemy suchasnoho pidruchnyka. 15, Ch. 2, 300‒307 (in Ukrainian).
  19. Furman, A.V. (2010). Modulno-­rozvyvalnyi pidruchnyk yak instrument efektyvnoi vzaiemodii. Psykholohiia i suspilstvo.1, 171‒182 (in Ukrainian).
  20. Ohneviuk, V.O., Furman, A.V. (1995). Pryntsyp modulnosti v istorii osvity. Kyiv.
  21. Kodliuk, Ya.P. (2014). Kontseptualni osnovy pobudovy pidruchnyka dlia pochatkovoi shkoly. Problemy suchasnoho pidruchnyka. 14, 284‒292 (in Ukrainian).
  22. Derzhavna natsionalna prohrama «Ukraina. Osvita XXI stolittia. (1993). Osvita. Vseukrainskyi hromadsko-­politychnyi tyzhnevyk, 44 (in Ukrainian).
  23. [Derzhavna natsionalna prohrama «Ukraina. Osvita XXI stolittia. (1993). Osvita. Vseukrainskyi hromadsko-­politychnyi tyzhnevyk, 45 (in Ukrainian).
  24. Derzhavna natsionalna prohrama «Ukraina. Osvita XXI stolittia. (1993). Osvita. Vseukrainskyi hromadsko-­politychnyi tyzhnevyk, 46 (in Ukrainian).
  25. Melnychuk, O.S. (red.) (1985). Slovnyk inshomovnykh sliv. Kyiv. AN URSR (in Ukrainian).
  26. Klepko, V. Yu., Holets, V.L. (2009). Vykorystannia elastychnosti v ekonomichnomu analizi. Vyshcha matematyka v prykladakh i zadachakh. Kyiv, Ukraina (in Ukrainian).