НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ПРОФІЛІЗАЦІЇ
Опубліковано 01.06.2021
Ключові слова
- навчально-методичне забезпечення,
- профілізація,
- українська мова за професійним спрямуванням,
- компетентнісна парадигма
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
Статтю присвячено розгляду актуальної проблеми професійної адаптації змісту навчально-методичних розробок з української мови за професійним спрямуванням у педагогічних закладах вищої освіти. Запропоновано визначення поняття «профілізація навчальної дисципліни». З метою з’ясування основних способів профілізації курсу здійснено аналіз навчально-методичного забезпечення дисципліни за різними напрямами підготовки студентів. Наголошено на низькому рівні використання у змісті підручників і посібників профілізаційних елементів, спрямованих на створення професійного дискурсу. На основі дослідження всіх доступних навчально-методичних джерел із курсу «Українська мова за професійним спрямуванням» визначено концептуальні засади профілізації навчальної дисципліни.