№ 16 (2016)
Статті

АНАЛІЗ ЧИННИХ ПІДРУЧНИКІВ З ГЕОГРАФІЇ ДЛЯ 9 КЛАСУ НА ПРЕДМЕТ ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ

О. М. Лучнікова
Біографія

Опубліковано 01.06.2016

Ключові слова

  • методика навчання географії,
  • соціально-економічна географія,
  • підручник географії,
  • ІКТ

Як цитувати

Лучнікова, О. М. . (2016). АНАЛІЗ ЧИННИХ ПІДРУЧНИКІВ З ГЕОГРАФІЇ ДЛЯ 9 КЛАСУ НА ПРЕДМЕТ ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ. Проблеми сучасного підручника, (16), 193–202. вилучено із https://ipvid.org.ua/index.php/psp/article/view/411

Анотація

У статті розкриваються актуальні питання, пов’язані із сучасними вимогами до підручників з географії (9 клас), їх відповідності стану освітньої системи та соціально-економічному розвитку України, а також з’ясування як позитивних сторін, так і проблемних питань щодо змісту зазначених підручників, їх відповідності картографічним джерелам. Визначено, що нині зростає значення підручників з географії для 9 класу, адже вони ретранслюють соціально-економічну складову навчального змісту, спрямовують учнів загальноосвітніх навчальних закладів на формування у них системних і сучасних знань, що забезпечують їх прикладну та практичну спрямованість. Автором статті зазначається, що суттєвою проблемою всіх аналізованих підручників є відносна застарілість статичних даних, а це призводить до ускладнення для учнів системного сприйняття навчального матеріалу реалізації та комплексного підходу у навчанні. Також проблемним питанням залишається відсутність у підручниках з географії для 9 класу типових завдань для складання ДПА з географії (насамперед, різноманітних тестових завдань та тренажерів). Більше уваги також доцільно приділити зв’язку змістовної частини підручників із роботою учня на контурній карті. Окремо розглядаються питання відповідності методичних апаратів підручників для реалізації ІКТ на заняттях географії. Зазначається, що в чинних підручниках географії для 9 класу недостатнім чином розроблена методична платформа для використання ІКТ. Усе це розкриває можливості як для подальших досліджень, так і для удосконалення методичних апаратів підручників.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.