КРАЄЗНАВЧА СКЛАДОВА ПІДРУЧНИКІВ З ГЕОГРАФІЇ ДЛЯ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ЇХ ЗМІСТОВОГО КОМПОНЕНТУ ТА МЕТОДИЧНОГО АПАРАТУ
Опубліковано 01.06.2014
Ключові слова
- географічне краєзнавство,
- краєзнавчий підхід у навчанні географії,
- поняття «рідний край»,
- структура і зміст підручників з географії,
- основна школа
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті розглядаються науково-методичні засади використання краєзнавчого підходу у навчанні географії, а також шляхи його упровадження через структуру і зміст підручників з географії для основної школи. У їх змісті реалізується раніше запропонована автором статті ідея про трьохступінчасту концепцію краєзнавчого пізнання учнів. Воно здійснюється через призму поняття «рідний край», яке сприймається ними:
- як свій населений пункт;
- як свій регіон (область або інший елемент адміністративно-територіального поділу);
- як вся територія України.
Краєзнавча складова залишається важливим елементом осучаснення змісту підручників географії. Завдяки її використанню учні загальноосвітніх навчальних закладів розширюють уявлення про довкілля, природні та соціальні явища, більш повно формують власну географічну картину світу. Крім цього, проектування краєзнавчої складової на методичний апарат підручників значно розширює його можливості.