Опубліковано 30.12.2013
Ключові слова
- релігійна освіта,
- релігійний компонент,
- предмети духовно-морального спрямування
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
В статті розглянуто актуальні для України питання співвідношення між релігією та шкільною освітою. На сьогодні питання врегулювання вирішені на законодавчому рівні, проте залишилися проблеми з їх втіленням на практичному рівні. Зокрема, введено предмети духовно-морального спрямування, проте їх забезпечення не враховує світових напрацювань у методології. Прийняті у світі моделі взаємодії релігії та освіти можна поділити на три основні групи, кожна з яких акцентує увагу на окремих важливих аспектах такої взаємодії. Загальні тенденції були підсумовані ще 2004 року, проте ситуація в окремих країнах Європи залишається досить різною і неоднозначною Для України на сьогодні необхідно не просто забезпечити можливість введення релігійного компонента в систему загальної освіти, а чітко визначити його місце та завдання, для чого треба брати до уваги як теоретико-методологічні напрацювання, так і практичні способи вирішення суперечливих ситуацій.