Опубліковано 30.12.2013
Ключові слова
- професійна орієнтація,
- професійне самовизначення,
- іноземна мова,
- форми і методи,
- учні старших класів
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті розглядаються актуальні питання професійної орієнтації учнів старшої школи, зокрема формування їхнього професійного самовизначення, на уроках іноземної мови. Аналіз чинних підручників з англійської та французької мов для 10-х і 11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень) показав, що передбачені в них форми і методи профорієнтаційної роботи є недостатніми, мало зорієнтованими на сучасні престижні професії, які прямо або опосередковано пов’язані зі знанням іноземних мов. Іноземна мова як навчальний предмет має великі можливості, щоб орієнтувати старших школярів у світі професій, що їх цікавлять, а також сприяти формуванню професійно важливих якостей особистості. Автор публікації пропонує ширше використовувати в підручниках з іноземних мов і посібниках з елективних курсів технології інтерактивного навчання іноземної мови (навчання у взаємодії), зокрема рефлексивні методи формування професійного самовизначення учнів 10–11-х класів: інтелект-карти, алгоритми, опорні конспекти, рольові профорієнтаційні ігри, конкурси тощо. Опис зазначених методів супроводжується конкретними прикладами.