The Developmental Potential of Case-Study (Case-Technology) in the Formation of Key Competencies of Education Seekers: to the Methodological Toolkit of a Modern Textbook
Published 2023-02-06
Keywords
- case technology,
- development potential,
- key competencies,
- textbook
How to Cite
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Abstract
The article updates and reveals the development potential of case-technology (case-study) in students’ acquisition of key competencies defined by the development strategy of the NUS; the need to introduce it into the educational process, in particular in the development/modernization of the content of textbooks for general secondary schools as an integral tool, is substantiated: design of the educational and developmental environment and educational activities in a combination of theory and practice; development in conditions of emotional contagion and synergy of group form of work using interactive methods of teaching and education; formation of a complex of educational abilities and personal qualities of schoolchildren, demanded by the challenges of a complex social and educational situation, especially during the war and in post-war reconstruction – analytical, critical, creative and projective thinking, making balanced decisions, development of initiative, responsibility and communicative culture and others; taking into account the distance form of education and the organization of education for the future.
Downloads
References
- Бібік, Н. М. (ред.) (2017). Нова українська школа: порадник для вчителя. Київ, Плеяди.
- Кейс-урок, (2020). Кейс-уроки: навчаємо легко, швидко. https://ua.edufuture.biz/wpm/kejs-uroki/kejs-urok-kejs-uroki-navchayemos-legko-shvidko-ta-iz-zadovolennyam/
- Майбутнє роботи від Всесвітнього економічного форуму, (2020). https://www.management.com.ua/tend/tend1255.html
- Нісімчук, А.Г., Падалка, О.С., Шпак, О.Т. (2000). Педагогічні технології: навчальний посібник. Київ, Просвіта.
- Овчарук, О.В. (ред.) (2004). Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики. Київ, К.І.С.
- Прокопів, Л. (2017). Інноваційні технології навчання і виховання у ВНЗ: навчально-методичний посібник. Івано-Франківськ.
- Стрельніков, В., Брітченко, І. (2013). Сучасні технології навчання у вищій школі: модульний посібник для слухачів авторських курсів підвищення кваліфікації викладачів. МІПК ПУЕТ, Полтава, ПУЕТ.
- Bao, W. (2020). COVID-19 and online teaching in higher education: A case study of Peking University. Hum Behav & Emerg Tech. 2, 113–115. https://doi.org/10.1002/hbe2.19
- Bridgman, T., Cummings, S., & McLaughlin, C. (2016). Restating the case: How revisiting the development of the case method can help us think differently about the future of the business school. Academy of Management Learning and Education, 15(4), 724‒741. http://dx.doi.org/10.5465/amle.2015.0291
- Case Method Summary and Forum ‒ 12 Manage (2017). https://www.12manage.com/description_case_method.html