No. 29 (2022)
Articles

The Developmental Potential of Case-Study (Case-Technology) in the Formation of Key Competencies of Education Seekers: to the Methodological Toolkit of a Modern Textbook

Tetiana Alieksieienko
Bio

Published 2023-02-06

Keywords

  • case technology,
  • development potential,
  • key competencies,
  • textbook

How to Cite

Alieksieienko Т. . (2023). The Developmental Potential of Case-Study (Case-Technology) in the Formation of Key Competencies of Education Seekers: to the Methodological Toolkit of a Modern Textbook. Problems of the Modern Textbook, (29), 5–13. https://doi.org/10.32405/2411-1309-2022-29-5-13

Abstract

The article updates and reveals the development potential of case-technology (case-study) in students’ acquisition of key competencies defined by the development strategy of the NUS; the need to introduce it into the educational process, in particular in the development/modernization of the content of textbooks for general secondary schools as an integral tool, is substantiated: design of the educational and developmental environment and educational activities in a combination of theory and practice; development in conditions of emotional contagion and synergy of group form of work using interactive methods of teaching and education; formation of a complex of educational abilities and personal qualities of schoolchildren, demanded by the challenges of a complex social and educational situation, especially during the war and in post-war reconstruction – analytical, critical, creative and projective thinking, making balanced decisions, development of initiative, responsibility and communicative culture and others; taking into account the distance form of education and the organization of education for the future.

Downloads

Download data is not yet available.

References

  1. Бібік, Н. М. (ред.) (2017). Нова українська школа: порадник для вчителя. Київ, Плеяди.
  2. Кейс-урок, (2020). Кейс-уроки: навчаємо легко, швидко. https://ua.edufuture.biz/wpm/kejs-uroki/kejs-urok-kejs-uroki-navchayemos-legko-shvidko-ta-iz-zadovolennyam/
  3. Майбутнє роботи від Всесвітнього економічного форуму, (2020). https://www.management.com.ua/tend/tend1255.html
  4. Нісімчук, А.Г., Падалка, О.С., Шпак, О.Т. (2000). Педагогічні технології: навчальний посібник. Київ, Просвіта.
  5. Овчарук, О.В. (ред.) (2004). Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики. Київ, К.І.С.
  6. Прокопів, Л. (2017). Інноваційні технології навчання і виховання у ВНЗ: навчально-методичний посібник. Івано-Франківськ.
  7. Стрельніков, В., Брітченко, І. (2013). Сучасні технології навчання у вищій школі: модульний посібник для слухачів авторських курсів підвищення кваліфікації викладачів. МІПК ПУЕТ, Полтава, ПУЕТ.
  8. Bao, W. (2020). COVID-19 and online teaching in higher education: A case study of Peking University. Hum Behav & Emerg Tech. 2, 113–115. https://doi.org/10.1002/hbe2.19
  9. Bridgman, T., Cummings, S., & McLaughlin, C. (2016). Restating the case: How revisiting the development of the case method can help us think differently about the future of the business school. Academy of Management Learning and Education, 15(4), 724‒741. http://dx.doi.org/10.5465/amle.2015.0291
  10. Case Method Summary and Forum ‒ 12 Manage (2017). https://www.12manage.com/description_case_method.html