THE ROLE OF PARENT MEETINGS IN ORGANIZING STATE-PUBLIC PARTNERSHIP BETWEEN AN EDUCATIONAL INSTITUTION AND STUDENTS' FAMILIES
Published 2024-12-31
Keywords
- parent meetings,
- dialogue,
- partnership,
- cooperation,
- trust
- effective communication,
- state-public partnership interaction ...More
How to Cite
Copyright (c) 2024 Наталія Сохань
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Abstract
The article highlights the issue of organizing state-public interaction between a general secondary education institution and parents; reveals the content of its legislative and regulatory support and focuses on new approaches to organizing communication, constructive dialogue and partnership between the institution, families and other structures. The results of the study on the features of state-public partnership interaction under martial law in educational institutions located in temporarily occupied territories and the features of state-public partnership interaction in educational institutions located in the territory controlled by Ukraine are presented in order to substantiate the role of parent meetings; it is emphasized that there is a trend of much wider involvement of participants in the educational process in the adoption of management decisions at various levels of self-government bodies; it is concluded that the process of establishing state-public partnership interaction in secondary education institutions is quite extensive: this includes establishing openness of communication and information accessibility, increasing the involvement of parents in the educational process, supporting public initiatives and charity, and partnership with state structures; the priority role of parent meetings for establishing state-public partnership interaction, increasing the level of involvement of parents in participation in the educational process, making management decisions, interacting with public organizations and charitable foundations in the implementation of social projects is determined; factors influencing attendance and effectiveness of parent meetings are considered; non-standard forms and methods of their conduct are proposed; a statistical analysis of the readiness and participation of parents and teaching staff, other participants in the educational process in effective communication, organization of cooperation and state-public partnership interaction is presented using various forms and methods and at different levels.
Downloads
References
- Безпалько, О.В. (2011). Соціальна педагогіка та соціальна робота у сучасному освітологічному просторі. Освітологічний дискурс, 1, 103‒111. http://nbuv.gov.ua/UJRN/osdys_2011_1_12
- Бондаренко, Р. (2024). Про «батьківські збори» з погляду закону: обовʼязковість відвідування та теми для обговорення. https://znayshov.com/News/Details/pro_batkivski_zbory_z_pohliadu_zakonu_oboviazkovist_vidviduvannia_ta_temy_dlia_obhovorennia#google_vignette
- Вовчук, І. С., Петік, Ю. О. (2011). Батьківський всеобуч. Матеріали для роботи з батьками учнів 1–4 класів. Початкове навчання та виховання, 3 (87).
- Закон України «Про освіту». (2017). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text.
- Закон України «Про охорону дитинства». (2001). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2402-14#Text
- Закон України «Про повну загальну середню освіту» (2020). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text
- Калініна, Л. М. (2021). Державно-громадське управління на партнерських засадах у змісті підручника для керівника освіти. У Проблеми сучасного підручника: ключові компетентності та предметні навички (с. 96–97). Київ: Педагогічна думка. https://lib.iitta.gov.ua/725334/1/tezy_psp_2021_Kalinina%20L.M._96-97.pdf
- Калініна, Л.М. та ін. (2024). Механізми реалізації державно-громадського управління закладами освіти в умовах самоврядування (практичний посібник). Київ: Освіта. https://undip.org.ua/library/mekhanizmy-realizatsii-derzhavno-hromadskoho-upravlinnia-zakladamy-osvity-v-umovakh-samovriaduvannia/
- Маренич, В.О. (2022). Батьки та школа онлайн / офлайн. Як запобігти непорозумінням і конфліктам. Харків: Основа,
- Національна доктрина розвитку освіти України (2002). Затверджена Указом Президента України від 17 квітня 2002 року № 347/2002. Офіційний вісник України, 16, 11. http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/347/2002
- Ніколенко, Л. (2018). Педагогіка партнерства як умова реалізації завдань розвитку особистості дитини в контексті Нової української школи. Методист, 6, 62–65.
- Онаць, О. М. та ін. (2024). Державно-громадське управління закладами загальної середньої освіти на засадах суб'єктної партнерської взаємодії (монографія). Київ: Освіта. https://undip.org.ua/library/derzhavno-hromadske-upravlinnia-zakladamy-zahalnoi-serednoi-osvity-na-zasadakh-cub-iektnoi-partnerskoi-vzaiemodii-monohrafiia/
- Онаць, О. М. (2021). Проблеми і перспективи державно-громадського управління закладами загальної середньої освіти в умовах децентралізації на засадах партнерської взаємодії. Освіта та розвиток обдарованої особистості, 4 (83), 27‒34. http://otr.iod.gov.ua/index.php/2021-rik
- Онаць, О., Попович, Л. (2024). Особливості реалізації моделей державно-громадського управління на засадах партнерської взаємодії у закладах загальної середньої освіти (методичні рекомендації). Київ: Освіта. https://undip.org.ua/library/osoblyvosti-realizatsii-modeley-derzhavno-hromadskoho-upravlinnia-nazasadakh-partnerskoi-vzaiemodii-u-zakladakh-zahalnoi-serednoi-osvity-metodychni-rekomendatsii/
- Оржеховська, В. (2007). Взаємодія навчального закладу і сім’ї: стратегії, технології і моделі. Харків: Точка.
- Пагава, О. В., Чернишова, Я. О. (2018). Батьківські збори: шляхи до партнерства та співпраці (методичний посібник для вчителів початкових класів). Харків: Мадрид.
- Побірченко, Н. А. та ін. (ред.). (2018). Партнерська взаємодія школи та сім’ї як фактор оновлення сучасної освіти (науково-методичний збірник). Запоріжжя: СТАТУС.
- Міністерство освіти і науки України. (2000). Положення про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти (зі змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки №489 від 29.06.2006). Міністерство освіти і науки України. Наказ № 434 від 06 вересня 2000 року. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0659-00#Text Про затвердження
- Постовий, В. Г. (ред.). (2003). Програма формування педагогічної культури батьків. Державний центр соціальної служб для молоді, Державний комітет у справах сім'ї та молоді, Інститут проблем виховання АПН України. Київ.
- Кабінет міністрів. (2016). «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року». Розпорядження Кабінету Міністрів України від 14. 12. 2016 р. № 988. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/988-2016- %D1%80#Text
- Словник НУШ: Батьківські збори у новому форматі (2022). https://osvitoria.media/experience/batkivski-zbory-u-novomu-formati-slovnyk-nush/
- Твердохліб, Т. С. Мажуга А. В. (2022). Педагогіка партнерства в умовах дистанційного навчання. Особливості роботи класного керівника з батьками. У Психолого-педагогічні проблеми вищої і середньої освіти в умовах сучасних викликів: теорія і практика. Матеріали VІ Міжнародної науково-практичної конференції Психолого-педагогічні проблеми вищої та середньої освіти в умовах сучасних викликів: теорія і практика. Київ.
- Тріфанова, Д. А. (2021) Залучення батьків до освітнього процесу в умовах реалізації Концепції нової української школи. Наука майбутнього, 1(7).
- Тюпа, А. І. (2012). Класний керівник і батьки: забезпечення партнерства і співпраці (збірка матеріалів з досвіду роботи). Миколаїв: ОІППО.
- Bezpalko, O.V. (2011). Sotsialna pedahohika ta sotsialna robota u suchasnomu osvitolohichnomu prostori. Osvitolohichnyi dyskurs, 1, 103‒111. http://nbuv.gov.ua/UJRN/osdys_2011_1_12 (in Ukrainian).
- Bondarenko, R. (2024). Pro «batkivski zbory» z pohliadu zakonu: obovʼiazkovist vidviduvannia ta temy dlia obhovorennia. https://znayshov.com/News/Details/pro_batkivski_zbory_z_pohliadu_zakonu_oboviazkovist_vidviduvannia_ta_temy_dlia_obhovorennia#google_vignette (in Ukrainian).
- Vovchuk, I. S., Petik, Yu. O. (2011). Batkivskyi vseobuch. Materialy dlia roboty z batkamy uchniv 1–4 klasiv. Pochatkove navchannia ta vykhovannia, 3 (87). (in Ukrainian).
- Zakon Ukrainy «Pro osvitu». (2017). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text. (in Ukrainian).
- Zakon Ukrainy «Pro okhoronu dytynstva». (2001). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2402-14#Text (in Ukrainian).
- Zakon Ukrainy «Pro povnu zahalnu seredniu osvitu» (2020). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text (in Ukrainian).
- Kalinina, L. M. (2021). Derzhavno-hromadske upravlinnia na partnerskykh zasadakh u zmisti pidruchnyka dlia kerivnyka osvity. In Problemy suchasnoho pidruchnyka: kliuchovi kompetentnosti ta predmetni navychky (pp. 96–97). Kyiv: Pedahohichna dumka. https://lib.iitta.gov.ua/725334/1/tezy_psp_2021_Kalinina%20L.M._96-97.pdf (in Ukrainian).
- Kalinina, L.M. ta in. (2024). Mekhanizmy realizatsii derzhavno-hromadskoho upravlinnia zakladamy osvity v umovakh samovriaduvannia (praktychnyi posibnyk). Kyiv: Osvita. https://undip.org.ua/library/mekhanizmy-realizatsii-derzhavno-hromadskoho-upravlinnia-zakladamy-osvity-v-umovakh-samovriaduvannia/ (in Ukrainian).
- Marenych, V.O. (2022). Batky ta shkola onlain / oflain. Yak zapobihty neporozuminniam i konfliktam. Kharkiv: Osnova. (in Ukrainian).
- Natsionalna doktryna rozvytku osvity Ukrainy (2002). Zatverdzhena Ukazom Prezydenta Ukrainy vid 17 kvitnia 2002 roku № 347/2002. Ofitsiinyi visnyk Ukrainy, 16, 11. http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/347/2002 (in Ukrainian).
- Nikolenko, L. (2018). Pedahohika partnerstva yak umova realizatsii zavdan rozvytku osobystosti dytyny v konteksti Novoi ukrainskoi shkoly. Metodyst, 6, 62–65. (in Ukrainian).
- Onats, O. M. at al. (2024). Derzhavno-hromadske upravlinnia zakladamy zahalnoi serednoi osvity na zasadakh subiektnoi partnerskoi vzaiemodii (monohrafiia). Kyiv: Osvita. https://undip.org.ua/library/derzhavno-hromadske-upravlinnia-zakladamy-zahalnoi-serednoi-osvity-na-zasadakh-cub-iektnoi-partnerskoi-vzaiemodii-monohrafiia/ (in Ukrainian).
- Onats, O. M. (2021). Problemy i perspektyvy derzhavno-hromadskoho upravlinnia zakladamy zahalnoi serednoi osvity v umovakh detsentralizatsii na zasadakh partnerskoi vzaiemodii. Osvita ta rozvytok obdarovanoi osobystosti, 4 (83), 27‒34. http://otr.iod.gov.ua/index.php/2021-rik (in Ukrainian).
- Onats, O., Popovych, L. (2024). Osoblyvosti realizatsii modelei derzhavno-hromadskoho upravlinnia na zasadakh partnerskoi vzaiemodii u zakladakh zahalnoi serednoi osvity (metodychni rekomendatsii). Kyiv: Osvita. https://undip.org.ua/library/osoblyvosti-realizatsii-modeley-derzhavno-hromadskoho-upravlinnia-nazasadakh-partnerskoi-vzaiemodii-u-zakladakh-zahalnoi-serednoi-osvity-metodychni-rekomendatsii/ (in Ukrainian).
- Orzhekhovska, V. (2007). Vzaiemodiia navchalnoho zakladu i simi: stratehii, tekhnolohii i modeli. Kharkiv: Tochka. (in Ukrainian).
- Pahava, O. V., Chernyshova, Ya. O. (2018). Batkivski zbory: shliakhy do partnerstva ta spivpratsi: metodychnyi posibnyk dlia vchyteliv pochatkovykh klasiv. Kharkiv: Madryd. (in Ukrainian).
- Pobirchenko, N. A. at al. (ed.). (2018). Partnerska vzaiemodiia shkoly ta simi yak faktor onovlennia suchasnoi osvity (naukovo-metodychnyi zbirnyk). Zaporizhzhia: STATUS. (in Ukrainian).
- Ministerstvo osvitu i nauky Ukrainy. (2000). Polozhennia pro klasnoho kerivnyka navchalnoho zakladu systemy zahalnoi serednoi osvity (zi zminamy, vnesenymy zghidno z Nakazom Ministerstva osvity i nauky №489 vid 29.06.2006). Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. Nakaz № 434 vid 06 veresnia 2000 roku. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0659-00#Text Pro zatverdzhennia (in Ukrainian).
- Postovyi, V. H. (ed.). (2003). Prohrama formuvannia pedahohichnoi kultury batkiv. Derzhavnyi tsentr sotsialnoi sluzhb dlia molodi, Derzhavnyi komitet u spravakh simi ta molodi, Instytut problem vykhovannia APN Ukrainy. Kyiv.
- Kabinet Ministriv Ukrainy. (2016). «Pro skhvalennia Kontseptsii realizatsii derzhavnoi polityky u sferi reformuvannia zahalnoi serednoi osvity «Nova ukrainska shkola» na period do 2029 roku». Rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 14. 12. 2016 r. № 988. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/988-2016- %D1%80#Text (in Ukrainian).
- Slovnyk NUSh: Batkivski zbory u novomu formati (2022). https://osvitoria.media/experience/batkivski-zbory-u-novomu-formati-slovnyk-nush/ (in Ukrainian).
- Tverdokhlib, T. S. Mazhuha A. V. (2022). Pedahohika partnerstva v umovakh dystantsiinoho navchannia. Osoblyvosti roboty klasnoho kerivnyka z batkamy. In Psykholoho-pedahohichni problemy vyshchoi i serednoi osvity v umovakh suchasnykh vyklykiv: teoriia i praktyka. Materialy VI Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii Psykholoho-pedahohichni problemy vyshchoi ta serednoi osvity v umovakh suchasnykh vyklykiv: teoriia i praktyka. Kyiv. (in Ukrainian).
- Trifanova, D. A. (2021) Zaluchennia batkiv do osvitnoho protsesu v umovakh realizatsii Kontseptsii novoi ukrainskoi shkoly. Nauka maibutnoho, 1(7). (in Ukrainian).
- Tiupa, A. I. (2012). Klasnyi kerivnyk i batky: zabezpechennia partnerstva i spivpratsi (zbirka materialiv z dosvidu roboty). Mykolaiv: OIPPO. (in Ukrainian).