№ 27 (2021)
Статті

ПІДРУЧНИКИ ДЛЯ 5–6 КЛАСІВ В АСПЕКТІ ФОРМУВАННЯ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВОЇ КАРТИНИ СВІТУ, ОБРАЗУ СВІТУ УЧНІВ

Віра Ільченко
Інститут педагогіки НАПН України
Біографія
Олексій Ільченко
Інститут педагогіки НАПН України
Біографія
Оксана Гринюк
Інститут педагогіки НАПН України
Біографія

Опубліковано 24.12.2021

Ключові слова

  • інтегрований курс «Довкілля» для 5‒6 класів,
  • природничо-­наукова картина світу,
  • наукова картина світу,
  • життєствердний образ світу учнів 5‒6 класів,
  • цілісність змісту освітньої галузі,
  • цілісний світогляд учнів 5‒6 класів
  • ...Більше
    Менше

Як цитувати

Ільченко, В., Ільченко, О., & Гринюк, О. (2021). ПІДРУЧНИКИ ДЛЯ 5–6 КЛАСІВ В АСПЕКТІ ФОРМУВАННЯ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВОЇ КАРТИНИ СВІТУ, ОБРАЗУ СВІТУ УЧНІВ. Проблеми сучасного підручника, (27), 99–109. https://doi.org/10.32405/2411-1309-2021-27-99-109

Анотація

У статті наводяться результати дослідження співробітників відділу інтеграції змісту загальної середньої освіти Інституту педагогіки НАПН України стосовно уявлень учнів 5‒6 класів про поняття наукової картини світу, образу світу, їхнього розуміння цілісного світогляду та наукового мислення. На основі результатів дослідження автори розкривають необхідність навчально-­методичного забезпечення курсу «Довкілля» для 5‒6 класів, його роль стосовно формування понять природничо-­наукової картини світу як складової наукової картини світу; образу світу як основної освітньої характеристики особистості, як вихідного пункту і результату взаємодії з дійсністю, особистісно-­значимої складової наукової картини світу; необхідність використання цих понять як наскрізної основи інтеграції навчального матеріалу програм, підручників природничо-­математичного циклу в 5–6 класах у цілісність, показником якої є підлягання всіх її елементів загальним закономірностям природи.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

  1. Гуз, К. Ж. (2019). Про засоби формування наукової картини світу та образу світу учнів загальноосвітньої школи. Методика навчання природничих дисциплін у середній та вищій школі: матеріали міжнар. наук.-практ. конф. XXІV КАРИШИНСЬКІ ЧИТАННЯ, м. Полтава, 30–31 трав. 2019 р. Полтава: Астрая, 117–118.
  2. Гуз, К. Ж. (2004). Теоретичні та методичні основи формування в учнів цілісності знань про природу. Полтава: Довкілля-­К.
  3. Державний стандарт базової середньої освіти (2020). Постанова Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/898–2020-%D0%BF#n16 (дата звернення: 16.11.2021).
  4. Ільченко, В. Р. (2013). Компетентнісна модель освітньої галузі як напрям до ефективної та справедливої освіти. Технології інтеграції змісту освіти: збірник наукових праць. Полтава: ПОІППО, 5. 18–24.
  5. Ільченко, В. Р. (2017). Грамматика любви. Полтава, Одеса. https://www.facebook.com/groups/778488685585903/files/ (дата звернення: 17.11.2021).
  6. ООН оголошує доступ до чистого довкілля правом людини. https://www.reuters.com/business/environment/un-passes-­resolution-making-­clean-environment-­access-human-­right‑2021–10–08/?fbclid=IwAR3m1P6q2V7gquUi4Q 5ivFAR7GDrBKRQ1in1e7w629UYNfMazX9VR1kQfg (дата звернення: 16.11.2021).
  7. Старый Мир обречен. Новый Мир неизбежен! («Come On!»). https://www.ukrenergoexport.com/index.php/ru/node/323. (дата звернення: 16.11.2021).
  8. Типові освітні програми для закладів загальної середньої освіти: 1‒2 клас.(2018). Київ: Освіта-­Центр+.
  9. Huz, K. Zh. (2019). Pro zasoby formuvannia naukovoi kartyny svitu ta obrazu svitu uchniv zahalnoosvitnoi shkoly. Metodyka navchannia pryrodnychykh dystsyplin u serednii ta vyshchii shkoli: materialy mizhnar. nauk.-prakt. konf. XXIV KARYShYNSKI ChYTANNIa, m. Poltava, 30–31 trav. 2019 r. Poltava: Astraia, 117–118 (in Ukrainian).
  10. Huz, K. Zh. (2004). Teoretychni ta metodychni osnovy formuvannia v uchniv tsilisnosti znan pro pryrodu. Poltava: Dovkillia-­K (in Ukrainian).
  11. Derzhavnyi standart bazovoi serednoi osvity (2020). Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 30 veresnia 2020 r. № 898. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/898–2020-%D0%BF#n16 (data zvernennia: 16.11.2021) (in Ukrainian).
  12. Ilchenko, V. R. (2013). Kompetentnisna model osvitnoi haluzi yak napriam do efektyvnoi ta spravedlyvoi osvity. Tekhnolohii intehratsii zmistu osvity: zbirnyk naukovykh prats. Poltava: POIPPO, 5. 18–24 (in Ukrainian).
  13. Ilchenko, V. R. (2017). Hrammatyka liubvy. Poltava, Odesa. https://www.facebook.com/groups/778488685585903/files/ (data zvernennia: 17.11.2021) (in Russain).
  14. OON oholoshuie dostup do chystoho dovkillia pravom liudyny. https://www.reuters.com/business/environment/un-passes-­resolution-making-­clean-environment-­access-human-­right‑2021–10–08/?fbclid=IwAR3m1P6q2V7gquUi4Q 5ivFAR7GDrBKRQ1in1e7w629UYNfMazX9VR1kQfg (in Ukrainian).
  15. Staryiy Mir obrechen. Novyiy Mir neizbejen! («Come On!»). https://www.ukrenergoexport.com/index.php/ru/node/323. (data zvernennya: 16.11.2021) (in Russain).
  16. Typovi osvitni prohramy dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity: 1‒2 klas.(2018). Kyiv: Osvita-­Tsentr+ (in Ukrainian).