Опубліковано 01.06.2021
Ключові слова
- другий цикл початкової освіти,
- змістові лінії,
- підручник
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті проаналізовано вплив психологічних досліджень на структурні та змістові зміни в навчально-методичному апараті підручника. Акцентовано увагу на важливості розвитку індивідуальності як основи для гармонійного розвитку людини як особистості-творця. Проаналізовано вимоги стандарту початкової освіти для 3–4-х класів. Здійснено аналіз співвідношення репродуктивних продуктивних та творчих завдань у підручниках 90-х років та нових підручниках. Проведений аналіз підручників для третього класу та результати теоретичного аналізу літератури показали, що з представленого переліку наскрізних умінь у початкових класах (3–4-й) активно формуються такі: читання з розумінням; уміння висловлювати власну думку усно і письмово; творчість; вміння конструктивно керувати емоціями; розв’язувати проблеми, співпрацювати з іншими особами. Виконано кількісний та якісний аналіз формування наскрізних умінь третьокласників засобами методичного апарату підручника.