№ 27 (2021)
Статті

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ЗАСТОСУВАННЯ QR-КОДІВ В СУЧАСНИХ ПІДРУЧНИКАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

Леся Вікторова
Воєнно-дипломатична академія імені Євгенія Березняка
Біографія
Артур Кочарян
Інститут обдарованої дитини НАПН України
Біографія
Лашкул Валерій
Національний університет біоресурсів і природокористування України
Біографія
Олена Коротун
Київський національний торговельно-економічний університет
Біографія

Опубліковано 24.12.2021

Ключові слова

  • сучасний підручник,
  • інформаційно-комунікаційні технології,
  • QR-код,
  • змішане навчання

Як цитувати

Вікторова L., Кочарян A., Валерій V., & Коротун O. (2021). ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ЗАСТОСУВАННЯ QR-КОДІВ В СУЧАСНИХ ПІДРУЧНИКАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ. Проблеми сучасного підручника, (27), 27–35. https://doi.org/10.32405/2411-1309-2021-27-27-35

Анотація

У статті окреслено проблеми й перспективи застосування QR-кодів у сучасних підручниках Нової української школи. Узагальнено аналіз сучасних наукових досліджень, присвячених проблематиці сучасного підручника в контексті використання QR-кодів. Розглянуті перспективи інтеграції сучасних інформаційно-комунікаційних технологій на прикладі QR-кодів з традиційним викладом навчального матеріалу у підручнику. З’ясовано, що використання зазначеної технології має певні переваги для покращення якості навчання, індивідуалізації навчання та поширить в цілому вплив на традиційну навчально-методичну літературу в контексті вирішення низки питань (максимальний обсяг інформації на мінімальному просторі сторінки підручника, вирішення питання яскравої візуалізації та наочності, використання діяльнісного підходу до навчання та ін.). Виокремлені психолого-педагогічні умови ефективного застосування QR-кодів у сучасних підручниках Нової української школи.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

  1. On approval of Instructional-methodical materials for conducting expert examinations of electronic versions of textbook projects. (2018). Available: https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/5bd/c11/8e3/5bdc118e32ea9452929709.pdf (in Ukrainian).
  2. About the statement of the State sanitary norms and rules «Hygienic requirements to printed matter for children». (2007). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0077–07#Text (in Ukrainian).
  3. New Ukrainian school. Conceptual principles of secondary school reform. (2016). https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf (in Ukrainian).
  4. Baranovskaya, O.V. (2018). School textbook in a new educational environment. Problems of the modern textbook: coll. Science. works. Pedagogical thought, 21, 20–30. (in Ukrainian).
  5. Baranovska, O. (2020). Opportunities and prospects of school textbooks in blended learning. https://sci-conf.com.ua/wp-content/uploads/2021/07/SCIENCE-AND-EDUCATION-PROBLEMSPROSPECTS-AND-INNOVATIONS‑21–23.07.21.pdf#page=75 (in Ukrainian).
  6. Svistunov, O.Y (2012). Prospects for the use of multimedia technologies in education. http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/8290/Svystunov%20O.%20Yu..pdf; jsessionid=7A20CABF4C58322C71754F8F2CB0ED91?sequence=1 (in Ukrainian).
  7. Melnyk, Y. (2021). Didactic features of constructing the content of teaching mechanical phenomena in the textbook of physics 7th grade. http://ipvid.org.ua/vypusk‑26/Statti_2021_26/%D0%AE%D1%80%D1%96%D0%B9%20%D0%9C%D0%B5%D0%BB%D1% 8C% D0% BD% D0% B8% D0% BA.pdf
  8. Popova, L. (2019). QR‑code: problems and prospects of application in textbooks of the Ukrainian language for 10–11 classes. http://nvd.luguniv.edu.ua/archiv/2019/N1–2(39–40)/ploddk.pdf (in Ukrainian).
  9. Matveeva, O. (2015). Approaches to determining the criteria for the effectiveness of the system of pedagogical diagnostics in higher music and pedagogical education. http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/12suk
  10. Про затведження Інструктивно-методичних матеріалів для проведення експертами експертиз електронних версій проектів підручників. (2018). https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/5bd/c11/8e3/5bdc118e32ea9452929709.pdf
  11. Про затвердження Державних санітарних норм і правил «Гігієнічні вимоги до друкованої продукції для дітей». (2007). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0077–07#Text
  12. Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи. (2016). https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkolacompressed.pdf
  13. Барановська, О. В. (2018). Шкільний підручник в умовах нового освітнього середовища. Проблеми сучасного підручника: зб. наук. праць. Педагогічна думка, 21, 20–30.
  14. Барановська, О. (2020). Можливості і перспективи шкільного підручника в умовах змішаного навчання. https://sci-conf.com.ua/wp-content/uploads/2021/07/SCIENCE-AND-EDUCATIONPROBLEMS-PROSPECTS-AND-INNOVATIONS‑21–23.07.21.pdf#page=75
  15. Свистунов, О. Ю. (2012). Перспективи застосування мультимедійних технологій у навчанні. http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/8290/Svystunov%20O.%20Yu..pdf;jsessionid=7A20CABF4C58322C71754F8F2CB0ED91?sequence=1
  16. Мельник, Ю. (2021). Дидактичні особливості конструювання змісту навчання механічних явищ у підручнику фізики 7 класу. http://ipvid.org.ua/vypusk‑26/Statti_2021_26/%D0%AE%D1%80%D1%96%D0%B9%20%D0%9C%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%BA.pdf