Опубліковано 01.06.2016
Ключові слова
- тернарна знаннєва матриця,
- інформаційні потоки,
- ін- формаційні блоки,
- перформативний текст,
- особистісно орієнтований підхід
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
Розглянуто концептуальний підхід до створення підручника, що реалізує в навчанні так звану тернарну матрицю, яка дає можливість учневі ефективно формувати знання і на їх основі створювати нові. Показано, що такі тернарні матриці дозволяють реалізувати трикоординатну модель сучасної освіти, що складається з процесів передачі предметних знань, соціалізації учня та його культурації. За допомогою трансформації традиційного дескриптивного тексту підручника в перформативний текст і формування з нього чотирьох інформаційних блоків автори створюють когнітивне середовище, в якому має місце синергетичне підсилення трьох взаємопов’язаних інформаційних потоків – научіння, соціалізації та культурації. У результаті досягається особистісно орієнтований підхід у навчанні та зростає ефективність засвоєння навчалього матеріалу.