№ 26 (2021)
Статті

ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ДАВНІХ РЕЛЬЄФНО-КРАПКОВИХ АБЕТОК У БРАЙЛІВСЬКИХ СТАРОДРУКАХ ЯК ПЕРЕДУМОВА ВИДАННЯ СУЧАСНИХ ДОСТУПНИХ ПІДРУЧНИКІВ ДЛЯ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ

Ганна Серпутько
Біографія

Опубліковано 01.06.2021

Ключові слова

  • шрифт Брайля,
  • студенти з глибокими порушеннями зору,
  • вища освіта,
  • давні мови,
  • доступні підручники

Як цитувати

Серпутько, Г. (2021). ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ДАВНІХ РЕЛЬЄФНО-КРАПКОВИХ АБЕТОК У БРАЙЛІВСЬКИХ СТАРОДРУКАХ ЯК ПЕРЕДУМОВА ВИДАННЯ СУЧАСНИХ ДОСТУПНИХ ПІДРУЧНИКІВ ДЛЯ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ. Проблеми сучасного підручника, (26), 215‐225. https://doi.org/10.32405/2411-1309-2021-26-215‐225

Анотація

На початку статті здійснено загальне ознайомлення з проблемою книговидання в Україні навчальної літератури для осіб з глибокими порушеннями зору (незрячих), зокрема для здобувачів вищої освіти. Проведений у статті порівняльний аналіз брайлівських кириличних алфавітів у стародруках має на меті: 1) хоча би частково передати дух і орфографію історичної доби до російської орфографічної реформи 1918 р.; 2) здійснити спробу реконструювання та упорядкування рельєфно-крапкової системи Брайля на давніх історичних етапах для забезпечення можливості створення та видання сучасних доступних підручників з давніх мов, друкованих рельєфно-крапковим шрифтом Л. Брайля, для задоволення освітніх потреб студентів з глибокими порушеннями зору, які є здобувачами вищої освіти в закладах вищої освіти України, а також із метою відновлення і відтворення пам'яток, з якими зможуть працювати незрячі науковці (історики, лінгвісти, релігієзнавці, тифлологи тощо).

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.