№ 32 (2024)
Статті

ГНУЧКЕ НАВЧАННЯ В ОСНОВНИХ КАТЕГОРІЯХ, ХАРАКТЕРИСТИКАХ, РЕАЛЬНИХ ПРАКТИКАХ ТА ПОТРЕБАХ УЧНІВ ЩОДО ЗМІСТУ ПІДРУЧНИКІВ

Тетяна Алєксєєнко
Інститут педагогіки НАПН України
Біографія

Опубліковано 06.08.2024

Ключові слова

  • учні,
  • гнучке навчання,
  • flexible learning,
  • зміст підручника

Як цитувати

Алєксєєнко, Т. (2024). ГНУЧКЕ НАВЧАННЯ В ОСНОВНИХ КАТЕГОРІЯХ, ХАРАКТЕРИСТИКАХ, РЕАЛЬНИХ ПРАКТИКАХ ТА ПОТРЕБАХ УЧНІВ ЩОДО ЗМІСТУ ПІДРУЧНИКІВ. Проблеми сучасного підручника, (32), 13–23. https://doi.org/10.32405/2411-1309-2024-32-13-23

Анотація

У статті актуалізовано та розкрито суть гнучкого навчання на понятійному рівні та в понятійних інтерпретаціях, основних організаційно-педагогічних характеристиках, які відображають особливості гнучкості організації та змісту навчання щодо часу, індивідуального підходу та підтримки персоналізації учня, стосовно формування гнучкого навчального середовища та освітнього простору, зокрема і на прикладі Школи гнучкого навчання та домашньої форми навчання у зарубіжному досвіді; у контексті чинних практик гнучкого навчання щодо окремих цільових груп учнів. Актуалізовано роль та потенціал у цьому процесі змісту шкільного підручника, структурованого з урахуванням основних характеристик гнучкого навчання, зокрема щодо дидактико-методичного та соціального компонентів як позатекстових. Гнучкість відображає зміну філософії навчання, принцип дитиноцентризму з домінуванням у ньому потреб дитини-учня.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

  1. Алєксєєнко, Т.Ф. (2017). Концепції та моделі соціально-педагогічної підтримки учнівської молоді у зарубіжному досвіді. Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 21(1), 33–47. http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Tmpvd_2017_21(1)__5
  2. Алєксєєнко, Т.Ф. (ред.). (2017). Організація соціально-педагогічної підтримки школярів групи ризику: методичний посібник. Київ: Задруга.
  3. Лісовий, О. (2024, 18 червня). В Україні понад пів мільйона дітей навчаються дистанційно. Укрінформ. https://www.ukrinform.ua/rubric-society/3876170-v-ukraini-ponad-piv-miljona-ditejnavcautsa-distancijno-lisovij.html
  4. Топузов, О. (Ред.). (2022). Проблеми сучасного підручника: навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в умовах воєнного часу: збірник тез доповідей. Київ: Педагогічна думка. https://doi.org/10.32405/978-966-644-616-2-2022-390
  5. Топузов, О., Головко, М., Локшина, О. (2023). Освітні втрати в період воєнного стану: проблеми діагностики та компенсації. Український освітній журнал, 1, 5–13. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2023-1-5-13.
  6. Топузов, О., Засєкіна, Т. (Ред.). (2023). Загальна середня освіта України в умовах воєнного стану та відбудови: реалії, досвід, перспективи: методичний порадник науковців Інституту педагогіки НАПН України до початку нового 2023–2024 навчального року. Київ: Педагогічна думка, https://doi.org/10.32405/978-966-644-737-4-2023-192
  7. Топузов, О., Алєксєєва С., Малихін, О., Арістова, Н. (2024). Індивідуалізація навчання в умовах змішаної форми організації освітнього процесу у базовій школі: методичний посібник. Київ: Освіта.
  8. Alieksieienko, T. (2023). Socialization contexts of the development of school students in the conditions of digitalization of the educational environment and war: status and problems (Based on the materials of the empirical section). Education: Modern Discourses, 6, 59–67. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/739864
  9. Діти війни. Як війна змінила життя маленьких українців. (30 травня 2024). Chas News. https://chas.news/current/diti-viini-yak-viina-zminila-zhittya-malenkih-ukraintsiv
  10. Flexible Learning School – Alternative Provision. (2020). https://www.flexiblelearning.org.uk/Jacobs, GH, & Alcock, M. (2017). Bold moves for schools: How we create amazing learning environments. Alexandria, VA, USA: ASCD.
  11. Monahan, T. (2002) Flexible Space and Embedded Pedagogy: New Options for IT. Inventio, 4 (1),1–19. http://publicsurveillance.com/papers/Inventio.htm
  12. Pane, J., Steiner, E., Baird, M., & Hamilton, L. (2015). Continuous progress: promising evidence for personalized learning. doi:10.7249/rr1365
  13. Alieksieienko, T. (2023). Socialization contexts of the development of school students in the conditions of digitalization of the educational environment and war: status and problems (Based on the materials of the empirical section). Education: Modern Discourses, 6, 59–67. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/739864 (in English).
  14. Alieksieienko, T.F. (2017). Kontseptsii ta modeli sotsialno-pedahohichnoi pidtrymky uchnivskoi molodi u zarubizhnomu dosvidi. Teoretyko-metodychni problemy vykhovannia ditei ta uchnivskoi molodi, 21(1), 33–47. http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Tmpvd_2017_21(1)__5 (in Ukrainian).
  15. Alieksieienko, T.F. (Red.). (2017). Orhanizatsiia sotsialno-pedahohichnoi pidtrymky shkoliariv hrupy ryzyku: metodychnyi posibnyk. Kyiv: Zadruha. (in Ukrainian).
  16. Dity viiny. Yak viina zminyla zhyttia malenkykh ukraintsiv. (30 travnia 2024). Chas News. https://chas.news/current/diti-viini-yak-viina-zminila-zhittya-malenkih-ukraintsiv (in Ukrainian).
  17. Flexible Learning School – Alternative Provision. (2020). https://www.flexiblelearning.org.uk/ (in English). Jacobs, GH, & Alcock, M. (2017). Bold moves for schools: How we create amazing learning environments. Alexandria, VA, USA: ASCD. (in English).
  18. Lisovyi, O. (2024, 18 chervnia). V Ukraini ponad piv miliona ditei navchaiutsia dystantsiino. Ukrinform. https://www.ukrinform.ua/rubric-society/3876170-v-ukraini-ponad-piv-miljona-ditej-navcautsadistancijno- lisovij.html (in Ukrainian).
  19. Monahan, T. (2002) Flexible Space and Embedded Pedagogy: New Options for IT. Inventio, 4 (1), 1–19. http://publicsurveillance.com/papers/Inventio.htm (in English).
  20. Pane, J., Steiner, E., Baird, M., & Hamilton, L. (2015). Continuous progress: promising evidence for personalized learning. doi:10.7249/rr1365 (in English).
  21. Topuzov, O. (Red.). (2022). Problemy suchasnoho pidruchnyka: navchalno-metodychne zabezpechennia osvitnoho protsesu v umovakh voiennoho chasu: zbirnyk tez dopovidei. Kyiv: Pedahohichna dumka. https://doi.org/10.32405/978-966-644-616-2-2022-390 (in Ukrainian).
  22. Topuzov, O., Alieksieieva S., Malykhin, O., Aristova, N. (2024). Indyvidualizatsiia navchannia v umovakh zmishanoi formy orhanizatsii osvitnoho protsesu u bazovii shkoli: metodychnyi posibnyk. Kyiv: Osvita. (in Ukrainian).
  23. Topuzov, O., Holovko, M., Lokshyna, O. (2023). Osvitni vtraty v period voiennoho stanu: problemy diahnostyky ta kompensatsii. Ukrainskyi osvitnii zhurnal, 1, 5–13. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2023-1-5-13. (in Ukrainian).
  24. Topuzov, O., Zasiekina, T. (Red.). (2023). Zahalna serednia osvita Ukrainy v umovakh voiennoho stanu ta vidbudovy: realii, dosvid, perspektyvy: metodychnyi poradnyk naukovtsiv Instytutu pedahohiky NAPN Ukrainy do pochatku novoho 2023–2024 navchalnoho roku. Kyiv: Pedahohichna dumka, https://doi.org/10.32405/978-966-644-737-4-2023-192 (in Ukrainian).