№ 28 (2022)
Статті

Методика реалізації змісту технологічної освіти в гімназії

Анатолій Тарара
Про автора

Опубліковано 20.07.2022

Ключові слова

  • технологічна освіта,
  • зміст,
  • методика реалізації змісту,
  • базові поняття,
  • творчість,
  • проєктування,
  • конструювання
  • ...Більше
    Менше

Як цитувати

Тарара, А. (2022). Методика реалізації змісту технологічної освіти в гімназії. Проблеми сучасного підручника, (28), 177–190. https://doi.org/10.32405/2411-1309-2022-28-177-190

Анотація

У статті висвітлено особливості розроблення методики реалізації змісту технологічної освіти в гімназії. Розроблено методику формування в учнів базових понять технологічної освіти, теорії і практики технічної творчості учнів: «творчість», «творча діяльність», «етапи творчої діяльності», «проєкт», «проєктування», «конструювання», «ескіз». У статті означено зміст технологічної освіти в гімназії, що має важливе значення для формування проєктно-­технологічної компетентності, розвитку творчих технічних здібностей учнів. Запропоновано найбільш доцільну сукупність етапів створення виробів учнями гімназії та найбільш ефективний зміст їхньої діяльності на етапах проєктування і конструювання виробу. Ці етапи визначено як два незалежні один від одного процеси зі специфічними, властивими тільки їм творчими діями та операціями учнів. При цьому наголошено, що чіткої, яскраво вираженої «межі» (переходу) між ними не існує.

Посилання

  1. Бербец, Т. (2004). Самостійна робота учнів підчас виконання творчих проєктів. Трудова підготовка в закладах освіти, 4. 13–15.
  2. Кобернік О.М., Ящук, С.М. (2001) Методика організації проєктно-­технологічної діяльності учнів на уроках трудового навчання. Умань: Науковий світ.
  3. Кобернік, О. (2012). Проєктна технологія: можливості застосування в освіті. Педагогіка вищої та середньої школи.36. 11–18.
  4. Мачача, Т. С. (2011). Формування проектно-­технологічної культури учнів основної школи у процесі трудового навчання. Київ. https://cutt.ly/SW9iD7C
  5. Тарара, А.М. (2008). Розвиток творчих здібностей учнів 5–9 класів у процесі проєктно-­технологічної діяльності. Методичний посібник для вчителів трудового навчання. https://lib.iitta.gov.ua/5416/1/%D0%9F%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA_2008.pdf
  6. Тарара, А.М. (2014). Технічна творчість учнів основної школи у процесі проєктної і технологічної діяльності: Навчально-­методичний посібник. https://lib.iitta.gov.ua/712178/1/14–05.pdf
  7. Тарара, А.М. (2019) Проєктування і конструювання об’єктів техніки: Навчальний посібник. https://lib.iitta.gov.ua/723046/1/%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA_12_2019.pdf
  8. Терещук, А., Вдовиченко, А. (2004). Навчання учнів основних етапів проєктно-­технологічної діяльності. Трудова підготовка в закладах освіти, 4. 10–13.
  9. Тименко, В. (2011). Методологічна основи проєктної освіти у загальноосвітній школі. Проблеми сучасного підручника. 11. 251–257.
  10. Туташинський, В. (2014). Формування змісту трудового навчання в основній школі на основі проєктної технології. Проблеми сучасного підручника. 14. 772–781.
  11. Tarara, A., Sushko, I. (2021). Features of development of scientific and methodological support for implementation of technological education content in the gymnasium (primary school). Проблеми сучасного підручника. 26. 226–261. http://ipvid.org.ua/vypusk‑26/Statti_2021_26/Anatoliy%20Tarara.pdf