Опубліковано 20.07.2022
Ключові слова
- підручники,
- методичний апарат,
- адаптаційний цикл,
- дидактична система
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
Статтю присвячено розробленню концепції підручників для 5-х класів закладів загальної середньої освіти як складників дидактичної системи адаптаційного циклу навчання. Описано загальні підходи до проєктування підручників та їх реалізації для визначення та ранжування функцій підручника; узгодження контенту між навчальними предметами / інтегрованими курсами; розроблення методичного апарату підручників, яким реалізуються комунікативно-діяльнісні, проблемно-пошукові, компетентнісні методи навчання, систем компетентнісно орієнтованих завдань, структурованих за когнітивними рівнями й видами навчально-пізнавальної діяльності; цифрових додатків, що містять медіатеки, робочі аркуші (зошити), інтерактивні вправи тощо.
За результатами апробації презентовано переваги методичного апарату підручників з усіх навчальних предметів / інтегрованих курсів для 5-х класів закладів загальної середньої освіти, створених науковими співробітниками Інституту педагогіки НАПН України.
Завантаження
Посилання
- Бурда, М. (2020). Інтегрований підхід до відбору змісту шкільних підручників з математики. Проблеми сучасного підручника, 25, 5–13. https://doi.org/10.32405/2411–1309–2020–25–5–13
- Васильєва, Д.В. (2020). Уроки PISA‑2018: методичні рекомендації. Київ: Педагогічна думка, 2020.
- Голуб, Н. (2020). Підручник української мови як засіб соціалізації учнів ліцею. Проблеми сучасного підручника, 24, 47–54. https://doi.org/10.32405/2411–1309–2020–24–47–54
- Горошкіна, О. (2019). Зміст і структура сучасного шкільного підручника української мови в компетентнісному вимірі української освіти. Проблеми сучасного підручника, 22, 57–66. https://doi.org/10.32405/2411–1309–2019–22–57–66
- Засєкіна, Т. (2020). Інтеграція знань засобами навчальної книги. Проблеми сучасного підручника, 25, 57–64. https://doi.org/10.32405/2411–1309–2020–25–57–64
- Засєкіна, Т., & Тишковець, М. (2019). Формування ключових компетентностей засобами підручника. Проблеми сучасного підручника, 22, 86–96. https://doi.org/10.32405/2411–1309–2019–22–86–96
- Ляшенко, О.І. (2020). Презентація проєкту Державного стандарту базової середньої освіти: Чим новий стандарт відрізняється від попередніх? Вісник НАПН України, 2.
- Мазорчук, М. (2019). Національний звіт за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA‑2018.. Київ: Український центр оцінювання якості освіти. http://pisa.testportal.gov.ua/wp-content/uploads/2019/12/PISA_2018_Report_UKR.pdf
- Модельні навчальні програми для 5–9 класів закладів загальної середньої освіти. (2021). https://undip.org.ua/modelni-navchalni-prohramy-dlia‑5–6-klasiv/
- Пометун, О., & Гупан, Н. (2021). Проєктування підручника з інтегрованого курсу історії та громадянської освіти для 5-го класу. Проблеми сучасного підручника, 27, 182–194. https://doi.org/10.32405/2411–1309–2021–27–182–194
- Савченко О. (2019). Інноваційна можливість підручника для читання. Український освітній журнал, (3), 65–71. https://doi.org/10.32405/2411–1317–2019–3–65–71
- Топузов, О. (2012). Роль і місце підручника в реалізації компетентнісного підходу до навчання. Проблеми сучасного підручника, 12, с. 241–247 https://doi.org/10.32405/2411–1309–2019–22–86–96
- Топузов, О. (2021). Освітнє партнерство в системі загальної середньої освіти: теорія і методологія: монографія. Київ: Педагогічна думка. https://doi.org/10.32405/978–966–603–2–2021–160.
- Яценко, Т. (2021). Підручник літератури як засіб розвитку самостійної читацької діяльності учнів у реаліях нової української школи. Проблеми сучасного підручника. 27, 299–307. https://doi.org/10.32405/2411–1309–2021–27–299–307