Опубліковано 01.06.2017
Ключові слова
- підручник для старшої школи,
- компетентнісний підхід,
- дидактичні особливості
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті розглянуто особливості та пріоритети змісту, структури і функцій компетентнісно орієнтованого підручника для старшої школи, які повинні забезпечувати організацію активної пізнавальної діяльності учнів, сприяти їхньому професійному самовизначенню. Систематизовано основні параметри підручника, які характеризують його компетентнісну спрямованість і сприяють реалізації завдань профільного навчання. Навчальний матеріал у підручнику має бути розкритий відповідно до сучасного рівня розвитку науки, техніки і культури на рівні, який враховує вікові особливості учнів, згідно з навчальною програмою, з акцентом на практичні результати та формування особистісного досвіду діяльності. Зміст підручника в умовах профільного навчання також має розкривати значення навчального предмета для вибору та оволодіння майбутньою професією. Якісний підручник повинен характеризуватися доцільним відбором навчального матеріалу, оптимальними методами та технологіями його презентації. Організацію різних видів навчальної діяльності учнів має бути націлено на розвиток професійно спрямованих пізнавальних інтересів, формування універсальних навчальних результатів та освітніх компетентностей.