№ 15 (2015)
Статті

МОДЕЛЬ ПІДРУЧНИКА АСТРОНОМІЇ ПРОФІЛЬНОГО РІВНЯ

М. В. Головко
Біографія

Опубліковано 30.12.2015

Ключові слова

  • модель,
  • система,
  • підручник астрономії

Як цитувати

Головко, М. В. ., & Крячко, І. П. . (2015). МОДЕЛЬ ПІДРУЧНИКА АСТРОНОМІЇ ПРОФІЛЬНОГО РІВНЯ. Проблеми сучасного підручника, (15), 127–136. вилучено із https://ipvid.org.ua/index.php/psp/article/view/454

Анотація

У статті на основі психолого-педагогічних та методологічних уявлень, положень теорії підручника запропоновано підходи до розроблення моделі підручника астрономії профільного рівня для загальноосвітньої школи, що розкривають принципи побудови його методичного апарату, організації навчального матеріалу, властивості та дидактичні функції. Пропонується узагальнена модель підручника, яка не лише розкриває його внутрішню структуру, але й визначає зовнішні елементи та взаємодії, пов’язані з підручником. Обґрунтовуються особливості підручника астрономії профільного рівня як відкритої інформаційної системи, що є важливою складовою інформаційно-навчального середовища шкільної астрономічної освіти. Визначаються взаємозв’язки підручника з іншими компонентами методичної система профільного навчання астрономії в старшій школі. Акцентується увага на дидактичних особливостях сучасного підручника, які забезпечують учням можливість конструювати відповідно до індивідуальних пізнавальних потреб «одномоментний» підручник – освітній продукт, який максимально задовольняє їхні навчальні мотиви. Підручник розглядається не лише як джерело інформації, а насамперед як дидактичний засіб (інструмент організації навчання та навігатор), що допомагає учневі організовувати власну освітню лінію, а для вчителя є засобом проектування процесу навчання, спрямованого на формування в учнів предметної та ключових компетентностей. Обґрунтовуються складові методичного апарату підручника астрономії, орієнтованого на досягнення навчальних цілей, прийоми навчальної діяльності, що мотивують, орієнтують та допомагають учневі набувати відповідних компетентностей. Акцентується увага на процесуальній складовій підручника, яка має пронизувати всі його елементи і визначати характер і організацію процесу навчання, водночас забезпечуючи найширшу варіативність та придатність підручника для різних моделей навчання.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.