№ 27 (2021)
Статті

МЕТОДИ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ У ВЕРСІЇ ВЧИТЕЛІВ-ПРЕДМЕТНИКІВ

Олена Горошкіна
Інститут педагогіки НАПН України
Біографія
Неллі Бондаренко
Інститут педагогіки НАПН України
Біографія
Валентина Новосьолова
Інститут педагогіки НАПН України
Біографія
Людмила Попова
Інститут педагогіки НАПН України
Біографія

Опубліковано 24.12.2021

Ключові слова

  • методи навчання української мови,
  • традиційні методи,
  • інноваційні методи

Як цитувати

Горошкіна, О., Бондаренко, Н., Новосьолова, В., & Попова, Л. (2021). МЕТОДИ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ У ВЕРСІЇ ВЧИТЕЛІВ-ПРЕДМЕТНИКІВ. Проблеми сучасного підручника, (27), 55–63. https://doi.org/10.32405/2411-1309-2021-27-55-63

Анотація

Статтю присвячено аналізу й узагальненню результатів онлайн-­анкетування вчителів української мови і літератури щодо проблеми теорії і практичного застосування методів навчання української мови. У статті обґрунтовано актуальність вибраної теми у контексті проблеми добору ефективних методів навчання української мови. Схарактеризовано класифікації методів на різних підставах. Зроблено висновок про необхідність упорядкування, модернізації методів навчання української мови й розроблення методики їх ефективного застосування в контексті компетентнісних перетворень в освіті.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

  1. Біляєв, О.М. (1982). Сучасний урок української мови. Київ: Радянська школа.
  2. Бондаренко, Н.В. (2013). Методи навчання української мови крізь призму компетентнісного підходу. Дивослово, 12, 2‒7.
  3. Бондаренко, Н.В. (2017). Проектна діяльність учнів на уроках української мови. Українська мова і література в школі, 12, 36‒40.
  4. Бондаренко, Н. В. (2021). Текст-метод і досвід його ефективного застосування у навчанні мови [Text-method and experience of its effective application in language teaching]. The world of science and innovation. Abstracts of the 7th International scientific and practical conference. Cognum Publishing House. London, United Kingdom. 369–378.
  5. Бондаренко, Н.В. (2019). Storytelling як комунікаційний тренд і всепредметний метод навчання. Молодь і ринок, 7 (174), 130–135.
  6. Галаєвська, Л.В. (2016). Методи активного навчання української мови в школі (на матеріалі синтаксису й пунктуації). Українська мова та література в школі, 6, 16‒21.
  7. Голуб, Н. Б. (2014). Метод проектів на уроці української мови в школі. Українська мова і література в школі, 8, 15‒19.
  8. Горошкіна, О.М. (2013). Особливості використання інтерактивних методів на уроках української мови. Українська мова і література в школі, 3, 7‒10.
  9. Караман, С. О. (2000). Зміст і технологія навчання української мови в гімназії [Дис. доктора пед. наук]. Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова. Київ.
  10. Кучерук, О.А. (2013). Методи навчання в системі понять сучасної лінгводидактики. Українська мова і література в школі, 3, 10‒15.
  11. Кучерук, О.А. (2012). Система методів навчання української мови в основній школі [Автореф. дис. доктора пед. наук]. Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова. Київ.
  12. Новосьолова, В.І. (2014). Методи, прийоми й засоби навчання у процесі формування лексичної компетентності учнів 5‒7 класів. Українська мова і література в школі, 3, 19‒23.
  13. Плиско, К.М. (1995). Принципи, методи і форми навчання української мови: Теоретичний аспект. Харків: Основа.
  14. Попова, Л.О. (2017). Метод проектів на уроках української мови в старших класах: проблеми і перспективи оцінювання. Українська мова і література в школі, 4, 50‒53.
  15. Проблеми методів компетентнісно орієнтованого навчання української мови в закладах загальної середньої освіти: збірник матеріалів круглого столу, присвяченого пам’яті члена-­кореспондента НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Біляєва Олександра Михайловича (22 жовтня 2020 р.). Київ: Педагогічна думка.
  16. Топузов О. М. (2007) Проблемна ситуація в теорії проблемного навчання. Шлях освіти. 2007, 1, 12–16.
  17. Топузов О. М. (2015) Становлення проблемного навчання в педагогічній науці. Рідна школа, 2015, 1, 57–60.
  18. Biliaiev, O.M. (1982). Suchasnyi urok ukrainskoi movy. Kyiv: Radianska shkola (in Ukrainian).
  19. Bondarenko, N.V. (2013). Metody navchannia ukrainskoi movy kriz pryzmu kompetentnisnoho pidkhodu. Dyvoslovo, 12, 2‒7 (in Ukrainian).
  20. Bondarenko, N.V. (2017). Proektna diialnist uchniv na urokakh ukrainskoi movy. Ukrainska mova i literatura v shkoli, 12, 36‒40 (in Ukrainian).
  21. Bondarenko, N. V. (2021). Tekst-metod i dosvid yoho efektyvnoho zastosuvannia u navchanni movy [Text-method and experience of its effective application in language teaching]. The world of science and innovation. Abstracts of the 7th International scientific and practical conference. Cognum Publishing House. London, United Kingdom. 369–378 (in Ukrainian).
  22. Bondarenko, N.V. (2019). Storytelling yak komunikatsiinyi trend i vsepredmetnyi metod navchannia. Molod i rynok, 7 (174), 130–135 (in Ukrainian).
  23. Halaievska, L.V. (2016). Metody aktyvnoho navchannia ukrainskoi movy v shkoli (na materiali syntaksysu y punktuatsii). Ukrainska mova ta literatura v shkoli, 6, 16‒21 (in Ukrainian).
  24. Holub, N. B. (2014). Metod proektiv na urotsi ukrainskoi movy v shkoli. Ukrainska mova i literatura v shkoli, 8, 15‒19 (in Ukrainian).
  25. Horoshkina, O.M. (2013). Osoblyvosti vykorystannia interaktyvnykh metodiv na urokakh ukrainskoi movy. Ukrainska mova i literatura v shkoli, 3, 7‒10 (in Ukrainian).
  26. Karaman, S. O. (2000). Zmist i tekhnolohiia navchannia ukrainskoi movy v himnazii [Dys. doktora ped. nauk]. Natsionalnyi pedahohichnyi universytet im. M. P. Drahomanova. Kyiv (in Ukrainian).
  27. Kucheruk, O.A. (2013). Metody navchannia v systemi poniat suchasnoi linhvodydaktyky. Ukrainska mova i literatura v shkoli, 3, 10‒15 (in Ukrainian).
  28. Kucheruk, O.A. (2012). Systema metodiv navchannia ukrainskoi movy v osnovnii shkoli [Avtoref. dys. doktora ped. nauk]. Natsionalnyi pedahohichnyi universytet im. M. P. Drahomanova. Kyiv (in Ukrainian).
  29. Novosolova, V.I. (2014). Metody, pryiomy y zasoby navchannia u protsesi formuvannia leksychnoi kompetentnosti uchniv 5‒7 klasiv. Ukrainska mova i literatura v shkoli, 3, 19‒23 (in Ukrainian).
  30. Plysko, K.M. (1995). Pryntsypy, metody i formy navchannia ukrainskoi movy: Teoretychnyi aspekt. Kharkiv: Osnova (in Ukrainian).
  31. Popova, L.O. (2017). Metod proektiv na urokakh ukrainskoi movy v starshykh klasakh: problemy i perspektyvy otsiniuvannia. Ukrainska mova i literatura v shkoli, 4, 50‒53 (in Ukrainian).
  32. Problemy metodiv kompetentnisno oriientovanoho navchannia ukrainskoi movy v zakladakh zahalnoi serednoi osvity: zbirnyk materialiv kruhloho stolu, prysviachenoho pamiati chlena-­korespondenta NAPN Ukrainy, doktora pedahohichnykh nauk, profesora Biliaieva Oleksandra Mykhailovycha (22 zhovtnia 2020 r.). Kyiv: Pedahohichna dumka (in Ukrainian).
  33. Topuzov O. M. (2007) Problemna sytuatsiya v teoriyi problemnoho navchannya. Shlyakh osvity, 2007, 1, 12–16 (in Ukrainian)
  34. Topuzov O. M. (2015) Stanovlennia problemnoho navchannia v pedahohichniy nautsi. Ridna shkola, 2015, 1, 57–60 (in Ukrainian)