Опубліковано 24.12.2021
Ключові слова
- методи навчання української мови,
- традиційні методи,
- інноваційні методи
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
Статтю присвячено аналізу й узагальненню результатів онлайн-анкетування вчителів української мови і літератури щодо проблеми теорії і практичного застосування методів навчання української мови. У статті обґрунтовано актуальність вибраної теми у контексті проблеми добору ефективних методів навчання української мови. Схарактеризовано класифікації методів на різних підставах. Зроблено висновок про необхідність упорядкування, модернізації методів навчання української мови й розроблення методики їх ефективного застосування в контексті компетентнісних перетворень в освіті.
Завантаження
Посилання
- Біляєв, О.М. (1982). Сучасний урок української мови. Київ: Радянська школа.
- Бондаренко, Н.В. (2013). Методи навчання української мови крізь призму компетентнісного підходу. Дивослово, 12, 2‒7.
- Бондаренко, Н.В. (2017). Проектна діяльність учнів на уроках української мови. Українська мова і література в школі, 12, 36‒40.
- Бондаренко, Н. В. (2021). Текст-метод і досвід його ефективного застосування у навчанні мови [Text-method and experience of its effective application in language teaching]. The world of science and innovation. Abstracts of the 7th International scientific and practical conference. Cognum Publishing House. London, United Kingdom. 369–378.
- Бондаренко, Н.В. (2019). Storytelling як комунікаційний тренд і всепредметний метод навчання. Молодь і ринок, 7 (174), 130–135.
- Галаєвська, Л.В. (2016). Методи активного навчання української мови в школі (на матеріалі синтаксису й пунктуації). Українська мова та література в школі, 6, 16‒21.
- Голуб, Н. Б. (2014). Метод проектів на уроці української мови в школі. Українська мова і література в школі, 8, 15‒19.
- Горошкіна, О.М. (2013). Особливості використання інтерактивних методів на уроках української мови. Українська мова і література в школі, 3, 7‒10.
- Караман, С. О. (2000). Зміст і технологія навчання української мови в гімназії [Дис. доктора пед. наук]. Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова. Київ.
- Кучерук, О.А. (2013). Методи навчання в системі понять сучасної лінгводидактики. Українська мова і література в школі, 3, 10‒15.
- Кучерук, О.А. (2012). Система методів навчання української мови в основній школі [Автореф. дис. доктора пед. наук]. Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова. Київ.
- Новосьолова, В.І. (2014). Методи, прийоми й засоби навчання у процесі формування лексичної компетентності учнів 5‒7 класів. Українська мова і література в школі, 3, 19‒23.
- Плиско, К.М. (1995). Принципи, методи і форми навчання української мови: Теоретичний аспект. Харків: Основа.
- Попова, Л.О. (2017). Метод проектів на уроках української мови в старших класах: проблеми і перспективи оцінювання. Українська мова і література в школі, 4, 50‒53.
- Проблеми методів компетентнісно орієнтованого навчання української мови в закладах загальної середньої освіти: збірник матеріалів круглого столу, присвяченого пам’яті члена-кореспондента НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Біляєва Олександра Михайловича (22 жовтня 2020 р.). Київ: Педагогічна думка.
- Топузов О. М. (2007) Проблемна ситуація в теорії проблемного навчання. Шлях освіти. 2007, 1, 12–16.
- Топузов О. М. (2015) Становлення проблемного навчання в педагогічній науці. Рідна школа, 2015, 1, 57–60.
- Biliaiev, O.M. (1982). Suchasnyi urok ukrainskoi movy. Kyiv: Radianska shkola (in Ukrainian).
- Bondarenko, N.V. (2013). Metody navchannia ukrainskoi movy kriz pryzmu kompetentnisnoho pidkhodu. Dyvoslovo, 12, 2‒7 (in Ukrainian).
- Bondarenko, N.V. (2017). Proektna diialnist uchniv na urokakh ukrainskoi movy. Ukrainska mova i literatura v shkoli, 12, 36‒40 (in Ukrainian).
- Bondarenko, N. V. (2021). Tekst-metod i dosvid yoho efektyvnoho zastosuvannia u navchanni movy [Text-method and experience of its effective application in language teaching]. The world of science and innovation. Abstracts of the 7th International scientific and practical conference. Cognum Publishing House. London, United Kingdom. 369–378 (in Ukrainian).
- Bondarenko, N.V. (2019). Storytelling yak komunikatsiinyi trend i vsepredmetnyi metod navchannia. Molod i rynok, 7 (174), 130–135 (in Ukrainian).
- Halaievska, L.V. (2016). Metody aktyvnoho navchannia ukrainskoi movy v shkoli (na materiali syntaksysu y punktuatsii). Ukrainska mova ta literatura v shkoli, 6, 16‒21 (in Ukrainian).
- Holub, N. B. (2014). Metod proektiv na urotsi ukrainskoi movy v shkoli. Ukrainska mova i literatura v shkoli, 8, 15‒19 (in Ukrainian).
- Horoshkina, O.M. (2013). Osoblyvosti vykorystannia interaktyvnykh metodiv na urokakh ukrainskoi movy. Ukrainska mova i literatura v shkoli, 3, 7‒10 (in Ukrainian).
- Karaman, S. O. (2000). Zmist i tekhnolohiia navchannia ukrainskoi movy v himnazii [Dys. doktora ped. nauk]. Natsionalnyi pedahohichnyi universytet im. M. P. Drahomanova. Kyiv (in Ukrainian).
- Kucheruk, O.A. (2013). Metody navchannia v systemi poniat suchasnoi linhvodydaktyky. Ukrainska mova i literatura v shkoli, 3, 10‒15 (in Ukrainian).
- Kucheruk, O.A. (2012). Systema metodiv navchannia ukrainskoi movy v osnovnii shkoli [Avtoref. dys. doktora ped. nauk]. Natsionalnyi pedahohichnyi universytet im. M. P. Drahomanova. Kyiv (in Ukrainian).
- Novosolova, V.I. (2014). Metody, pryiomy y zasoby navchannia u protsesi formuvannia leksychnoi kompetentnosti uchniv 5‒7 klasiv. Ukrainska mova i literatura v shkoli, 3, 19‒23 (in Ukrainian).
- Plysko, K.M. (1995). Pryntsypy, metody i formy navchannia ukrainskoi movy: Teoretychnyi aspekt. Kharkiv: Osnova (in Ukrainian).
- Popova, L.O. (2017). Metod proektiv na urokakh ukrainskoi movy v starshykh klasakh: problemy i perspektyvy otsiniuvannia. Ukrainska mova i literatura v shkoli, 4, 50‒53 (in Ukrainian).
- Problemy metodiv kompetentnisno oriientovanoho navchannia ukrainskoi movy v zakladakh zahalnoi serednoi osvity: zbirnyk materialiv kruhloho stolu, prysviachenoho pamiati chlena-korespondenta NAPN Ukrainy, doktora pedahohichnykh nauk, profesora Biliaieva Oleksandra Mykhailovycha (22 zhovtnia 2020 r.). Kyiv: Pedahohichna dumka (in Ukrainian).
- Topuzov O. M. (2007) Problemna sytuatsiya v teoriyi problemnoho navchannya. Shlyakh osvity, 2007, 1, 12–16 (in Ukrainian)
- Topuzov O. M. (2015) Stanovlennia problemnoho navchannia v pedahohichniy nautsi. Ridna shkola, 2015, 1, 57–60 (in Ukrainian)