№ 17 (2016)
Статті

МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ПІДРУЧНИКІВ З ІСТОРІЇ

Ю. П. Олексин
Біографія

Опубліковано 30.12.2016

Ключові слова

  • дидактичні вимоги до сучасних підручників з історії,
  • методичні вимоги до сучасних підручників з історії

Як цитувати

Олексин , Ю. П. (2016). МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ПІДРУЧНИКІВ З ІСТОРІЇ. Проблеми сучасного підручника, (17), 298–312. вилучено із https://ipvid.org.ua/index.php/psp/article/view/374

Анотація

У статті здійснено аналіз основних дидактичних і методичних вимог до сучасного підручника з історії, сформульованих вітчизняними науковцями і практиками шляхом осмислення власного та зарубіжного досвіду підручникотворення. Автором зазначається, що якісне оновлення змісту історичної освіти висунуло поряд з традиційними загальнодидактичними вимогами до підручника (науковість, об’єктивність, доступність, системність і хронологічна послідовність викладу) й нові принципи відбору змісту цілісності, системності, гуманізації, інтегрованості, полікультурності, альтернативності, багатоаспектності, рефлексивності. Зокрема, на думку автора статті, в процесі конструювання змісту су- часного підручника історії варто враховувати особливості (змістові й про- цесуальні) формування складових предметної історичної компетентності на трьох рівнях диференціації навчання: стандартному, академічному й профільному. Автори навчальних книг мають зважати на відмінності маркерів хронологічної, просторової, інформаційної, логічної, мовленнєвої, аксіологічної компетентностей учнів відповідно до рівня навчання. В сучасних умовах, на переконання дослідника, мова не може йтися про уніфікацію підручникотворення в Україні, а лише про потребу в формулюванні єдиних вимог до історичної навчальної літератури. Наявність декількох підручників створює атмосферу творчої конкуренції між авторськими колективами, стимулює їх прагнення не зупинятись на тому, що вже зроблено, і постійно працювати над змістом і методичним апаратом.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.