№ 32 (2024)
Статті

ДИНАМІЗАЦІЯ ПАРТНЕРСЬКИХ ВІДНОСИН У ГІМНАЗІЇ

Наталія Сохань
Інститут педагогіки НАПН України
Біографія

Опубліковано 06.08.2024

Ключові слова

  • партнерські відносини,
  • педагогіка партнерства,
  • взаємодія,
  • співпраця,
  • взаємозв’язок,
  • партнерство,
  • динамізація,
  • процес
  • ...Більше
    Менше

Як цитувати

Сохань, . Н. (2024). ДИНАМІЗАЦІЯ ПАРТНЕРСЬКИХ ВІДНОСИН У ГІМНАЗІЇ. Проблеми сучасного підручника, (32), 256–265. https://doi.org/10.32405/2411-1309-2024-32-256-265

Анотація

У статті висвітлюється теоретичний підхід до процесу динаміації не лише у різних сферах життя в цілому, а й у освітній сфері зокрема. Охарактеризовано динамізацію як процес, виділено її основні етапи та розроблено графічну модель процесу динамізації взаємодії. Визначено завдання та переваги динамізації при налагодженні партнерських відносин у гімназії. Узагальнено схематично взаємодію між різними інституціями у межах гімназії та спрогнозовано їхній позитивний вплив на всебічний розвиток дитини-здобувача освіти. Сформовано коло учасників задля досягнення ефективного результату процесу динамізації партнерських відносини у гімназії. Наведено варіанти прикладів динамізації партнерських відносин: партнерство між закладом освіти та громадою; партнерство освіти з бізнесом; взаємодія громадськими організаціями;
міжнародне партнерство. Широко окреслено проблематику налагодження партнерських відносин у гімназії.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

  1. Бібік, Н.М. (Ред.). (2017). Нова українська школа: порадник для вчителя. Київ: Плеяди. https://nus.org.ua/wpcontent/uploads/2017/11/NUSH-poradnykdlya-vchytelya.pdf
  2. Герасіна, С., Грудинін, Б., Коляденко, С. (2015). Партнерська взаємодія як механізм і форма реалізації соціального партнерства. Соціальне партнерство науки і бізнесу: форми взаємодії, проблеми і рекомендації щодо їх вирішення. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки, 3, 7–14.
  3. Дубічинський, В.В. (Ред.). (2008). Сучасний тлумачний словник української мови: 100.000 слів. Xарків: ШКОЛА.
  4. Єльникова, Г. (2003). Теоретичні підходи до моделювання державно-громадського управління. Директор школи, 40–41, 10–11.
  5. Жданенко, С. Б. (2003). Партнерська взаємодія у процесі становлення громадянського суспільства (соціально-філософський аналіз) [Дисертація кандидата філософських наук: 09.00.03]. Харків: Харківський військовий університет. http://www.disslib.org/partnerska-vzayemodia-uprotsesi-stanovlennja-hromadjanskoho-suspilstva.html
  6. Капінос, М. (2010). Динамізація як оптимізаційний принцип розвитку державного управління. Новий вісник, 5. https://science.lpnu.ua/sites/default/files/journal-paper/2022/jan/26600/kapinos.pdf
  7. Коханова, О. П. (2011). Психологія партнерської взаємодії в освіті. Навчально-методичний посібник. Київ: Видавництво ПП Щербатих О.В. https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/2004/1/O_Kokhanova_PPTP_2_IPSP.p
  8. Онаць, О. М. (2021). Підготовка учасників освітнього процесу до реалізації ідей партнерської взаємодії. Світ дидактики: дидактика в сучасному світі: зб. матеріалів Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції, 21–22 вересня 2021 р. Київ. 55–57. https://undip.org.ua/library/svit-dydaktyky-dydaktyka-v-suchasnomu-sviti-zbirnyk-materialiv-mizhnarodnoi-naukovopraktychnoi-internet-konferentsii/
  9. Онаць, О. М. (2021). Проблеми і перспективи державно-громадського управління закладами загальної середньої освіти в умовах децентралізації на засадах партнерської взаємодії. Освіта та розвиток обдарованої особистості, 4 (83). 27−34. http://otr.iod.gov.ua/index.php/2021-rik
  10. Самойленко, Г. Е. (2018). Партнерська взаємодія учня і вчителя в освітньому процесі. У Н.А. Побірченко, Т.Є. Гура, В.Я. Ястребова та ін. (Ред.), Партнерська взаємодія школи та сім’ї як фактор оновлення сучасної освіти: науково-методичний збірник. Запоріжжя: 21–26. http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/710553
  11. Топузов, О. М., Калініна, Л. М., Лісова, Н. І., Калініна, Г. М., Малюга, М. М. (2021). Партнерські засади державно-громадського управління як предмет розгляду в підручнику для керівника освіти. Проблеми сучасного підручника, 27, 264–276. https://doi.org/10.32405/2411-1309-2021-27-264-276
  12. Bibik, N.M. (red.). (2017). Nova ukrainska shkola: poradnyk dlia vchytelia. Kyiv: Pleiady. https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/11/NUSH-poradnykdlya-vchytelya.pdf (in Ukrainian).
  13. Herasina, S., Hrudynin, B., Koliadenko, S. (2015). Partnerska vzaiemodiia yak mekhanizm i forma realizatsii sotsialnoho partnerstva. Sotsialne partnerstvo nauky i biznesu: formy vzaiemodii, problemy i rekomendatsii shchodo yikh vyrishennia. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky, 3, 7–14. (in Ukrainian).
  14. Dubichynskyi, V.V. (Red.). (2008). Suchasnyi tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy: 100.000 sliv. Kharkiv: ShKOLA. (in Ukrainian).
  15. Yelnykova, H. (2003). Teoretychni pidkhody do modeliuvannia derzhavno-hromadskoho upravlinnia. Dyrektor shkoly, 40–41, 10–11. (in Ukrainian).
  16. Zhdanenko, S. B. (2003). Partnerska vzaiemodiia u protsesi stanovlennia hromadianskoho suspilstva (sotsialno-filosofskyi analiz) [Dysertatsiia kandydata filosofskykh nauk: 09.00.03]. Kharkiv: Kharkivskyi viiskovyi universytet. http://www.disslib.org/partnerska-vzayemodia-u-protsesistanovlennja-hromadjanskoho-suspilstva.htm (in Ukrainian).
  17. Kapinos, M. (2010). Dynamizatsiia yak optymizatsiinyi pryntsyp rozvytku derzhavnoho upravlinnia. Novyi visnyk, 5. https://science.lpnu.ua/sites/default/files/journal-paper/2022/jan/26600/kapinos.pdf (in Ukrainian).
  18. Kokhanova, O. P. (2011). Psykholohiia partnerskoi vzaiemodii v osviti. Navchalno-metodychnyi posibnyk. Kyiv: Vydavnytstvo PP Shcherbatykh O.V. https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/2004/1/O_Kokhanova_PPTP_2_IPSP.p (in Ukrainian).
  19. Onats, O. M. (2021). Pidhotovka uchasnykiv osvitnoho protsesu do realizatsii idei partnerskoi vzaiemodii. Svit dydaktyky: dydaktyka v suchasnomu sviti: zb. materialiv Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii, 21–22 veresnia 2021 r. Kyiv. 55–57. https://undip.org.ua/library/svit-dydaktykydydaktyka-v-suchasnomu-sviti-zbirnyk-materialiv-mizhnarodnoi-naukovo-praktychnoi-internetkonferentsii/ (in Ukrainian).
  20. Onats, O. M. (2021). Problemy i perspektyvy derzhavno-hromadskoho upravlinnia zakladamy zahalnoi serednoi osvity v umovakh detsentralizatsii na zasadakh partnerskoi vzaiemodii. Osvita ta rozvytok obdarovanoi osobystosti, 4 (83). 27−34. http://otr.iod.gov.ua/index.php/2021-rik (in Ukrainian).
  21. Samoilenko, H. E. (2018). Partnerska vzaiemodiia uchnia i vchytelia v osvitnomu protsesi. U N.A.Pobirchenko, T.Ie. Hura, V.Ia. Yastrebova ta in. (Red.), Partnerska vzaiemodiia shkoly ta simi yak faktor onovlennia suchasnoi osvity: naukovo-metodychnyi zbirnyk. Zaporizhzhia: 21–26. http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/710553 (in Ukrainian).
  22. Topuzov, O. M., Kalinina, L. M., Lisova, N. I., Kalinina, H. M., Maliuha, M. M. (2021). Partnerski zasady derzhavno-hromadskoho upravlinnia yak predmet rozghliadu v pidruchnyku dlia kerivnyka osvity. Problemy suchasnoho pidruchnyka, 27, 264–276. https://doi.org/10.32405/2411-1309-2021-27-264-276 (in Ukrainian).