№ 32 (2024)
Статті

РОЛЬ ЕЛЕКТРОННОГО ПОРТФОЛІО ВЧИТЕЛЯ ЯК ОСВІТНЬОГО РЕСУРСУ В НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННІ ПРОЦЕСУ ПОДОЛАННЯ ОСВІТНІХ ВТРАТ УЧНІВ

Світлана Трубачева
Інститут педагогіки НАПН України
Біографія
Тетяна Мішеніна
Криворізький державний педагогічний університет
Біографія
Ольга Коник
Інститут педагогіки НАПН України
Біографія

Опубліковано 06.08.2024

Ключові слова

  • електронне портфоліо вчителя,
  • освітні втрати,
  • QR-кодування

Як цитувати

Трубачева, С., Мішеніна, Т., & Коник, О. (2024). РОЛЬ ЕЛЕКТРОННОГО ПОРТФОЛІО ВЧИТЕЛЯ ЯК ОСВІТНЬОГО РЕСУРСУ В НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННІ ПРОЦЕСУ ПОДОЛАННЯ ОСВІТНІХ ВТРАТ УЧНІВ. Проблеми сучасного підручника, (32), 299–305. https://doi.org/10.32405/2411-1309-2024-32-299-305

Анотація

Стаття присвячена дослідженню організаційно-педагогічних особливостей електронного портфоліо учителя та характеристиці його як електронного освітнього ресурсу та засобу реалізації творчого підходу учителя до подолання освітніх втрат учнів.

Електронне портфоліо вчителя – це веборієнтована система управління інформацією, програмно-методичний комплект, спрямований на акумуляцію створених комп’ютерних засобів навчання, розподілених інформаційно-освітніх ресурсів, нормативних документів, результатів педагогічного досвіду і досягнень вчителя, творчих робіт учнів тощо. Воно об’єднує весь набір робіт вчителя і представляє всі аспекти його діяльності у вигляді повної картини. Головне призначення портфоліо – продемонструвати найбільш значущі результати практичної діяльності для оцінки своєї професійної компетентності, такі як реалізовані проєкти, участі в олімпіадах і конкурсах, проведені педагогом дослідження. Він може містити електронні файли, зображення, мультимедіа, записи блогу та гіперпосилання.

Важливою складовою портфоліо доцільно зробити постійно оновлюваний розділ для учнів, з диференційованими завданнями для вивчення базового предметного матеріалу, який допоможе учням у подоланні освітніх втрат, що є актуальним питанням в освіті сьогодні. Основним критерієм при цьому доцільно вибрати визначення рівня самостійності учнів у навчальній діяльності. Оцінюють такі їхні навчальні вміння, як: планування навчальної діяльності, виконавчу роботу, уміння логічно аналізувати та систематизувати навчальний матеріал, уміння піддавати рефлексії шлях виконання завдання та отримані результати, уміння працювати з електронними освітніми платформами та додатками. На основі цих критеріїв учитель розробляє диференційовані завдання, які допоможуть учням поступово нарощувати рівень своєї освітньої самостійності на основі засвоєння предметного навчального матеріалу. При цьому доцільно застосовувати посилання у вигляді QR-кодів на навчальний матеріал, який допоможе у розв’язанні запропонованих завдань. Довільність у проєктуванні електронного портфоліо, дозволяє вчителю проявити максимум творчості у його застосуванні в освітньому процесі.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

  1. Биков, В.Ю. та ін. (2022). Цифрова компетентність вчителя: інструмент самооцінювання та особливості використання: методичні рекомендації. Київ: ІЦО НАПН України. https://lib.iitta.gov.ua/730497/3/Метод-реком.%20цифр-ком-%202022.pdf730497/3/Метод-реком.%20цифр-ком-%202022.pdf
  2. Топузов, О.М. ред. (2023). Діагностика та компенсація освітніх втрат у загальній середній освіті України: методичні рекомендації. Київ: Педагогічна думка. https://undip.org.ua/library/ diahnostyka-ta-kompensatsiia-osvitnikh-vtrat-u-zahalniy-seredniy-osviti-ukrainy-metodychni? rekomendatsii/
  3. Трубачева, С.Е., Прохоренко, О.О., Калиш, Л.С. (2023). Особливості діагностики та компенсації втрат у навчанні учнів засобами технології самостійного набуття знань з використанням електронних освітніх додатків. Проблеми сучасного підручника, 31, 271‒279. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/738796
  4. Bykov, V.Iu. ta in. (2022). Tsyfrova kompetentnist vchytelia: instrument samootsiniuvannia ta osoblyvosti vykorystannia: metodychni rekomendatsii. Kyiv: ITsO NAPN Ukrainy. https://lib.iitta.gov.ua/730497/3/Metod-rekom.%20tsyfr-kom-%202022.pdf730497/3/Metod-rekom.%20tsyfr-kom-%202022.pdf (in Ukrainian).
  5. Topuzov, O.M. red. (2023). Diahnostyka ta kompensatsiia osvitnikh vtrat u zahalnii serednii osviti Ukrainy: metodychni rekomendatsii. Kyiv: Pedahohichna dumka. https://undip.org.ua/library/ diahnostyka-ta-kompensatsiia-osvitnikh-vtrat-u-zahalniy-seredniy-osviti-ukrainy-metodychni? rekomendatsii/ (in Ukrainian).
  6. Trubacheva, S.E., Prokhorenko, O.O., Kalysh, L.S. (2023). Osoblyvosti diahnostyky ta kompensatsii vtrat u navchanni uchniv zasobamy tekhnolohii samostiinoho nabuttia znan z vykorystanniam elektronnykh osvitnikh dodatkiv. Problemy suchasnoho pidruchnyka, 31, 271‒279. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/738796 (in Ukrainian).